maandag 19 januari 2009

Het tildavirus...

Het tildavirus is een hardnekkige virus. Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat ik hier zelf door aangestoken ben. Bij het doorsnuffelen van wat boeken waren er toen twee die wel heel erg bijzonder waren. Het waren de boeken Paske en Jul van Tone Finnanger, de ontwerpster van Tilda.



Je kunt goed zien hoe de ene ontwerpster de andere inspireert. Tone Finnanger is duidelijk geinspireerd door de ontwerpsters Anne-Pia Godske Rasmussen en Dorthe Jollman.

De boeken van Anne-Pia en Dorthe zag ik jaren terug bij het Quiltgebeuren in Brielle. De scandinavische sfeer spreekt mij erg aan. Dat was wat ik herkende in de boeken van Tone. De taalbarrière was toen de reden om ze niet te kopen. Nu is dat geen probleem meer. Met de boeken Paske en Jul heb ik heerlijk zitten stoeien. Een uitdaging op zich. Met wat creativiteit kom je een heel eind.

De nieuwste boeken Sfeer maken en Tilda's Winterwonderland heb ik in het Nederlands gekocht. Dan blijkt ineens dat je toch niet alles goed mee krijgt. Met name de tips die in de tekst zo even tussendoor worden genoemd.

Het doorbladeren van de boeken, daar wordt ik altijd helemaal blij van. Bij de uitvoering moet je zelf over enig inzicht beschikken en soms is een andere aanpak handiger. Wat ben ik dan blij met mijn jarenlange ervaring.

Geen opmerkingen: