vrijdag 7 augustus 2009

Klusser de klus...

Klusser de klus. Zo is het ook bij ons. Sinds een week of twee zijn we druk met de zolder bezig. Een schuine wand helemaal afgetimmerd en geschilderd. Dit weekend heeft Peter het plafond erin getimmerd. En dit is nu helemaal af. En het is hééél mooi geworden.

Het kozijn is geverfd. Voor het eerst sinds we er wonen, dus... erg nodig.

Woensdag zijn Marjolein en ik samen naar de IKEA geweest. Er moesten lampen komen en een kliklaminaat voor boven. Best wel stoer, twee vrouwen die samen even een vloertje halen. Verder veel leuke ideen opgedaan. Omdat we voor een lowbudget metamorfose gaan wachten we nog even met verdere aankopen. Thuis ligt nog een hele stapel Ariadnes. De oude, je weet wel. Waar nog zo heerlijk veel patronen en bouwtekeningen in staan om zelf te maken. Wie weet wat voor brilliante ingeving ik nog krijg.

Gisteren heb ik het behang van de muren afgehaald. De kastjes staan ook al voor een tweede keer in de grondverf. Zo meteen ga ik de afwerklaag aanbrengen.

Denk maar niet dat we er dan al zijn. Het is nog een hele lange lijst.
  1. Verwarmingsbuizen schilderen
  2. Ombouw verwarming
  3. Ombouwkast wasmachine/droger + extra ruimte voor strijkplank en droogrekken
  4. Vloer leggen
  5. Traphekjes verven
  6. Zijkant kozijn verven
  7. Buitendeur verven
  8. Ombouw ketel en ventilatiesysteem
  9. Kastruimte korte wand maken/kopen
  10. Rieten zonnewering white-wash
  11. Ladenkastjes schilderen

Als alles af is, is het vast een plaatje. Maar tot die tijd. Het hele huis staat op z'n kop. Overal staat "rommel" van de zolder. Ik wil die ruimte zo graag als echte woonruimte gaan gebruiken. Dat betekent dus hééééél veel dingen wegdoen. Dat is nou net niet mijn sterkste kant...

7 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Nou Annelein als je eenmaal begint met dingen wegdoen, valt het best mee hoor en het ruimt heerlijk op! Wel stoer hoor dat jullie met deze warmte op een warme zolder aan het klussen zijn. Succes met de rest!

gerda zei

ohh wat klinkt dat heerlijk bekend..kan je nog sterker vertellen als we bij onze DD klaar zijn wil ik eigenlijk thuis ook aan de slag;0))
ben al aan het bedenken welke kleuren ik wil...
veel succes..;0))

willy zei

Je hebt wel goed weer uitgezocht voor. Hopelijk is de klus snel geklaard.
Je bezoek aan Jookies zou ik op dit moment liever doen.

Annelein zei

De middagen zie je ons niet aan het werk hoor. Veel te warm. Maar 's ochtends is het heerlijk koel boven. De zon staat dan net aan de andere kant van het huis. We hebben een dakterras. Klinkt luxe maar het heeft niet meer ruimte dan een balkon hoor. Dus alles lekker buiten doen.

Vanmorgen kwam het niet van klussen. Ik was een afsprak vergeten en ben snel op mijn fiets er naar toe gesjeesd. Maar... vanavond alles wel weer geschuurd en snel naar binnen gezet. Het begon verdacht te rommelen. Nu geen puf meer om de draad opnieuw op te pakken... en het onweer.... dat is zonder regen over getrokken...

Unknown zei

Heel veel succes met klussen !!

Hennie zei

Nou succes met het klusse het wordt vast heel mooi.
Fijn weekend Hennie.

gerda zei

hey..klussers!!! hoe gaat het???
het wordt vast mooi!!
de kluer van het kistje op mijn weblog had ik bedacht voor de keukenkastjes...maar het is nog maar een plannetje hoor..kan allemaal zo maar weer veranderen;0))..het maken van plannetjes vind ik al een feestje op zich :0))
succes ..en wie weet zien we nog een fotootje???