zondag 4 oktober 2009

Poppen, poppen en nog meer poppen...

Vrijdag, voor een week, was ik in Den Helder. Laat nu daar, op het uiterste puntje van Holland, een heel leuk Poppenmuseum zitten. Eigenlijk had ik die dag niet veel tijd voor een bezoekje. Het was alleen de bedoeling het museum op te sporen zodat ik bij een volgend bezoek aan Den Helder er eens naar toe kon gaan.

Binnen een paar tellen was ik er al. Dan toch maar even bij de etalage kijken wat de openingstijden zijn. Tja, ik had nog ongeveer drie kwartier. Voorzichtig gluurde ik naar binnen. Het zag er allemaal erg uitnodigend uit. Zou ik?… Tuurlijk!!!!

Een gezellige deurbel begon te rinkelen. Een kaartje was snel gekocht. En toen begon mijn tocht door het knusse museum.


Ik kwam ogen te kort en mijn arme hersens konden al die indrukken niet eens goed verwerken. Er was zoveel te zien. In het winkeltje in het museum is ook van alles te zien. Ik kon het niet laten om wat kaarten te kopen. Die heb ik nog niet gescand. Gelukkig mocht ik voor mijn weblog foto's van de site van het poppenmuseum gebruiken. Nu kunnen jullie ook mee genieten van al dat moois.


Mevrouw Tiny Riemersma, de eigenares van het museum, heeft meer dan 40 jaar Käthe Krusepoppen verzameld en allerlei kinder- en poppenspeelgoed.


Elk tafereeltje is het bekijken meer dan waard. Ze zijn stuk voor stuk zorgvuldig en met veel liefde en vaak ook humor samengesteld. Voor de onderste vitrines ben ik zelfs op mijn knieen gaan zitten om maar niets te missen.


Drie kwartier is veel te kort en ik kom nog zeker een keer terug.

2 opmerkingen:

Willy zei

Dit museum noteer ik, lijkt me heel leuk. Wie heeft er nu niet wat met poppen. Deze zijn wel heel erg mooi.

Susie McMahon zei

What a fabulous museum that must be!