zaterdag 24 oktober 2009

Via, via...

Via, via kwam ik bij deze prachtige SAL, ook wel Stich-a-long genoemd. Ik weet nog niet of ik-um zelf ga maken, maar de patroontjes sla ik wel braaf op. Meestal wacht ik eerst even af hoe het ontwerp uitpakt.


Je vind hier meer informatie. De SAL bestaat in ieder geval uit 27 delen en als ik het goed begrijp komt er elke maand één deel uit.

Dit jaar heb ik weer een belangrijke les hiermee geleerd. Met veel enthousiasme was ik begonnen aan Le Grand Marquoir.


En hij is ook erg mooi. Alleen, ik vond hem té druk worden. Deze foto kwam ik ergens op het web tegen. Deel II moet ik nog steeds afmaken, maar ik heb besloten het daarbij te laten. Wel zijn de patroontjes erg mooi om afzonderlijk te gebruiken. Ik had op mijn eerste idee moeten vertrouwen. Elk vierkantje apart borduren. Daarna mooi verwerken in een soort van quilt.

Naschrift:
Ben je ook geinteresseerd in het borduurpatroon, kijk dan even hier (klik)...

10 opmerkingen:

Riet zei

Ik twijfelde ook om mee te doen met de nieuwe sal maar ik heb ook nog zoveel dingen liggen dat ik er waarschijnlijk toch maar van af zie. Van mijn marquoir heb ik bijna deel 3 en 4 af, ik doe nu een hele verticale lijn. Het is wel lekker om hier 's avonds aan te werken. Erg verleidelijk al die mooie sals. Groetjes Riet.

Riet zei

Ik bedoelde horizontaal!!!

Hennie zei

Bedankt voor de tip ik heb de Marquoir toch maar even opgeslaan je weet maar nooit, hij is erg mooi.
Fijn weekend Hennie.

Jantine zei

Hij wordt wel schitterend, weet je dit zeker? Gewoon laten liggen en de patronen bewaren is een goed idee! Ik bewaar ze ook sinds een eerdere tip van jou. Maar moet eerst iets anders afmaken...

Annelies zei

Bedankt voor de tip.
Ik ben nog met een Marquoir bezig, dus het kan geen kwaad even af te wachten wat dit wordt.

Rosa zei

Dag Annelein.Het ( of de?) marquoir is wel druk, maar ook heel mooi. Met de tijd worden de kleuren misschien wat vager, anders heel voorzichtig door bleekwater halen of door het Franse Eau de Javel, dat is minder agressief. Maar ik vind het een kunstwerkje. Kijk je ook eens naar mijn blog? Het is Frans, maar die taal lijkt me voor jou geen probleem. Heb het blog zo'n 14 dagen geleden gestart, dus nog jong. Bises, Rosa

Monique zei

Eerlijk? Ik vind het best een mooi werkje hoor. Die drukte valt mij aardig mee. Misschien toch gewoon doorzetten? Het zou zeker een mooiertje zijn.

Annette zei

Dank je wel voor je hulp, het is gelukt...
Die kleine tab nieuw bericht had ik nog nooit naar gekeken.
en voorheen lukte het wel altijd, maar pas hebben ze blogger vernieuwd of iets en sinds dien lukte het niet meer.
Nog een vraagje dan? Ik zie overal in plaats van een volledige link een naam staan, ik wil dat ook kunnen, zou je me dat ook kunnen uitleggen??
Alvast bedankt.

Liefs Annette

Annette zei

O ja, voor de achtergrond, als je naar http://blogsetjes.blogspot.com ga kan je er een uitkiezen, daar staat ook vermeld hoe je het op je blog weer zet.
Ik ga eens op zoek naar een andere, kijk nu al zo lang tegen deze aan......
Succes

Rosa zei

Dank Annelein voor je positieve reactie. Liefs, Rosa