vrijdag 30 maart 2012

Breirol - deel 7

Voor dit patroon heb je 47 (87) steken nodig.


Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

Dit keer ook de averechtse naald net iets anders breien.

I   = 1 steek recht breien
/   = 2 steken recht samenbreien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samenbreien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde st over
       de gebreide st halen

Brei in de teruggaande naalden de rechte steken recht en de averechtse steken averecht.

Alleen voor breirol:


Als je op de afbeelding klikt krijg je een duidelijker schema te zien...

De tekens in het kader 3 keer breien. Daarna verder breien zoals aangegeven.
De naalden 1 t/m 12 1x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. In de laatste naald 1 steek meerderen voor het volgende patroon. In totaal staan er nu 48 steken op de naald.

Alleen voor de sjaal:


De tekens in het kader 7 keer breien. De naalden 1 t/m 12 2 x breien.

Voor het tussenpatroon heb je 86 steken nodig. Minder in de eerste naald daarom 1 steek. In de laatste naald 1 steek meerderen. Er staan nu weer 87 steken op de naald.

Veel plezier met het breien...

9 opmerkingen:

sylvia zei

he bah, wat fijn........dank je wel!!!.....:)
groetjes, Sylvia

Rennie zei

Prachtige breirol. Kan je het patroon niet bundelen? Voor straks als ik klaar ben met de andere karweitjes?

Unknown zei

Wat prachtig, misschien ga ik deze ook maar eens morgen proberen :)

Willy zei

Nr.7 rolde zojuist van mijn breipennen. Leuke patroontjes. Allemaal niet even eenvoudig, maar het is me gelukt.
Bij nr.7 mist de beschrijving van het minstreepje, maar ik ontdekte al dat het een averechte steek moet zijn. Dank voor het uitwerken van de patroontjes.
Groetjes,

Yolanda zei

Hallo Willeke,

Ik heb je een award gegeven.....lees verder even op mijn blog.

Yolanda

Joyce zei

Pssssssst.... ben ook aan het breien begonnen ;o)))
Ben bang dat deze nog een beetje te hoog gegrepen is maar wie weet.
Groetjes

Annelies zei

Het gat snel vandaag ! Een leuk patroon !

Minke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Elly van Veen zei

Dit is een leuk patroontje. Ik ging even de mist in met -. Ik had niet direct door dat dit averecht was. Maar het is gelukt!