zondag 5 augustus 2012

Bingo...

Er zijn de afgelopen dagen weer heel wat quiltsteekjes gemaakt. Tijdens het kijken naar de Olympische Spelen vliegt het naaldje bijna als vanzelf door de stoflagen heen.

Gisteren was het genieten met de dames triathlon, het dameshockey en de verschillende regatta onderdelen.


Maar nu ligt het even aan de kant want er moest aan een taart worden gewerkt. Wel even heel wat anders, maar jongens meiden wat leuk om te doen.

Eerst een biscuit bakken. Een botercreme maken met amarettosmaak. De biscuit in laagjes snijden en vullen.

De onderste laag is met de amarettobotercreme gevuld. De bovenste laag met een heerlijke tiramisulaag. De biscuit kreeg nog wat extra amaretto toegevoegd... niet verder vertellen hoor... *Ü*...

Als de taart weer netjes gestapeld is afsmeren met de botercreme. Een laagje fondant erover. Vervolgens een eenvoudige versiering...


Vanmorgen heb ik de icing gemaakt en gespoten. Straks gaat-ie mee naar de jarige. Het is wel duidelijk waar zij van houdt.

Maar toch kon ik het niet laten om ook iets eigens erin te verwerken. Ik vind zo'n cirkel met stikwerk elke keer weer zo leuk om te doen.

Zo... en nu kan ik weer verder met het echte stik- en haakwerk, mijn quilt en granny squares...

19 opmerkingen:

@nke zei

Mmmmm, waar is die verjaardag? Als je nog eens een baantje zoekt dan weet ik nog wel iets voor je.

Quilt- en bakgroetjes *+*

chrisje zei

Zeer mooie taart. Eigenlijk zonde om ze op te eten.
Groetjes Chris

Ineke zei

Wow, dat vind ik toch zo knap hé, zo'n taart maken. En wat zal de jarige het mooi vinden!!!

Dirkje Spreeuw zei

Wat een mooie taart! Ik heb een keer een workshop gedaan, dus heb enig idee hoeveel werk het is. Deze is echt schitterend en het idee met die steekjes is erg leuk!

Jeanny zei

Wat een prestatie om zo'n mooie taart te maken!!!!
Alleen daarvoor wil ik wel jarig zijn.
Fijne zondag.

KijkDaarIs zei

jeetje..je hebt verborgen talenten...wat een prachtige en (lijkt me ) heerlijke taart...
Fijne dag..

Vlijtige Handjes zei

Een heerlijk leuke taart. Ik laat hem aan mijn dochter zien want die is ook van de taarten maken.
Prik weer lekker verder.....

Annelies zei

Wow, dit doe ik je echt niet na.

gerrie zei

Schitterende taart, ik snap werkelijk niet hoe je dit voor elkaar krijgt!!!
Groetjes Gerrie.

Elza zei

Wat een geweldige taart.

Ageeth Dorsman zei

Jeetje, jij bent ook echt op elke vlak
creatief! Wat een prachtige taart heb
je gemaakt, super!
Groetjes van Ageeth

vee zei

wil je dat wel eens geen EENVOUDIGE VERSIERING noemen???
eenvoudige versiering, dat is bestrooien met chocolade korreltjes ofzo
dit is "haute cuisine"

Anoniem zei

Wat een mooie taart!!
En zo leuk de versiering er op met het 'draadwerk'!
Heb je Hongaarse achtergrond???
Een paar weken terug op de bruiloft van de oudste met zijn Hongaars/Slowaakse vriendin,kregen ze daar ook van deze prachtig opgemaakte taarten cadeau.
De taarten waren ook allemaal huisvlijt!
Wil je ideeen? Geef me maar je mailadres,dan stuur ik ze naar je toe(foto's hoor).
Als ik op mailadressen klik,dan heb ik daar geen toegang toe--iets met de computer.
groetjes,Truus uit Drenthe

Marion zei

Wat een crea-bea ben je toch. Wat een heerlijke taart heb je gemaakt.

Gr. Marion

Unknown zei

Wouw wat prachtig, dit doe ik je echt nie na. Petje af !!!!!

@nneke zei

Mijn hemel, ook op dát gebied al enorm vaardig..... @

Willy zei

Oh wat prachtig, bijna zonde om aan te snijden.

sylvia zei

wow, bezige bij, wat een hoop kwaliteiten heb jij zeg!!
een prachtige taart, de jarige zal ermee in haar nopjes zijn!
Dat is nou echt BINGO!!!!

Guusje, zei

Wat een prachtige taart, alleen daarom wil je al jarig zijn.