woensdag 4 december 2013

Breirol 2013...

De eerste patroontjes van mijn
 nieuwste breirolletje zijn gebreid.
 
Nadenken over materialen hoefde
ik eigenlijk niet meer.
 
Het vorige blogje was nog niet gepubliceerd
of ik wist gewoon dat het weer een
 heel fijn rolletje moest worden.

 
 

Hier ligt het beginnetje op mijn Marie 1905.
Geborduurd op 16-draads linnen.

De draaddikte die ik voor dit werkje
 gebruik  is nr. 40, net als bij
 mijn vorige rolletje klik, klik, klik en klik.

 Maar het lijkt wel of het veel prettiger breidt.
De draad is veel soepeler.
 
Ik ben nog niet helemaal klaar
 met het patroon van gisteren.
Nog een klein stukje...
 
Maar het patroon van vandaag heb ik al
uitgewerkt voor mijn eigen lief breirolletje.
 

Wil je meebreien kijk dan even bij
 het berichtje hieronder (klik).
 
Daar kun je lezen waar het gratis
 patroon vandaan komt.
 
Ik ga weer snel verder... tik, tik, tik....
Heel zachtjes.
Hoor je de pennetjes??

14 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een mooi begin !

Françoise zei

Ook mooi zo heel fijntjes.
En natuurlijk ook weer superleuk om elke dag een stukje te kunnen doen! Ik vind het weer genieten.

Elza zei

Ja ik hoor de pennetjes, breien even niet zit met een joekel van een elleboog. Maar gezellig bij jou kijken is ook leuk.

Anoniem zei

Het wordt weer een mooi rolletje.
Ik hou wel van dit soort 'gepriegel'.
Succes met je tikkende breipennetjes.
groetjes,Truus uit Drenthe

Guusje, zei

O wat wordt het weer mooi.

Elizabeth zei

Prachtig! En ook zo mooi fijntjes..., ik vind het helemaal gaaf.
Vandaag zie ik zoveel blogberichten over de breirol/adventsjaal...
Ik geniet ook van het breien!

Groetjes, Elizabeth

KijkDaarIs zei

Tjeempie....wat wordt dit ook weer mooi !!!!!
wat ben je toch een knapperd !! ; 0))
tik nog maar gezellig verder...kunnen we snel weer genieten van je mooie kleine fijne breirolletje
fijne avond...:0))

Willy zei

Wat fijntjes weer, super mooi! Zo knap dat je dat lukt, want het zijn niet de makkelijkste patroontjes.

Jeanet zei

Tis dat ik zovel heb liggen , maar anders zou ik er zo aan beginnen !

Fijne avond
Gr Jeanet

Hobbyrita zei

Oh, zo mooi, ik ga toch ook maar proberen mee te doen en ben gisteren begonnen! Of ik genoeg wol zal hebben valt nog af te wachten, ik volg maar braaf het patroon, het is de eerste keer dat ik dit doe :-)
Grtjes, rita.

marga zei

Heerlijk he weer zo'n rolletje in de December maand. Jou werk ziet er wel heel fijntjes en mooi uit.
Groeten
marga

Anoniem zei

Weet je waar ik aan ben begonnen? Jou crisisbreirol *_* en help: dit wordt vast een nieuwe verslaving, zo leuk! (zelfs 4 x uithalen :)
Ik geniet altijd zo van al je mooie spulletjes!
Goede adventstijd, groetjes Daniëlle

sylvia zei

ziet er prachtig uit, zo fijntjes!!
groetjes, Sylvia

Marijke zei

Prachtig kantige breirol zou heel goed een sprei kunnen worden voor op bed in mijn poppenhuis...
groetjes van Marijke

www.borduurcrea.blogspot.nl