zondag 5 april 2015

Randjes en meer...

Granny is weer uit logeren.
En heeft het daar helemaal naar haar zin...
 
Vrijdag (klik) werd een heel gezellige middag.
Er werd goed geluisterd naar de juf.
En was ik druk met de hengsels van de tas.
 
Die had ik thuis netjes in elkaar gezet.
Maar vergeten om de naadjes netjes open te strijken.
 
Daar waren ze van alle gemakken voorzien.
Met een tafelstrijkplank en een reisstrijkijzer
werd alles keurig gestreken.
 
En nu zijn de hengsels helemaal goed.
 
 
Graag had ik jullie een beginnetje laten
zien van de borduurtjes voor de tas.
 
Maar mijn hoofd zit zo vol ideetjes.
Ik kan maar geen keuze maken.
 
Dus zit er maar één ding op.
 
De tas even helemaal weg leggen
 en met wat anders beginnen.
 
 
Tijdens mijn zoektocht naar leuke 
borduurpatroontjes kwam ik ook
mijn rolletje met randjes en 
leuke borduurtjes tegen.
 
Een hééééél klein beginnetje waar ik
 vorig jaar aan ben begonnen.
 
Aangestoken door het leuke initiatief
 van Annelies en Simone (klik).
 
Ach... wie is er niet voor gevallen?
 
 
Het werd zo'n succes dat er dit jaar
 een vervolg is gekomen.
 
Mijn rolletje zou mee op vakantie.
Dus werden de patroontjes nog
snel op mijn tablet gedownload.
 
Want met een bootje is het nog maar de
vraag wanneer je weer het internet op kunt.
 
Er werd voldoende borduurzijde mee genomen.
Een extra borduurnaaldje.
 
Tja.... en toen wilde ik 's middags
een paar steekjes borduren.
 
 
Maar waar was mijn tablet???
 
Nééééé!!!!
 
Bij het uitpakken van de auto had ik die
 veiligheidshalve even onder mijn stoel gelegd.
 
En daar lag hij nog steeds.
In de auto... waarmee dochterlief voor ons
 weer naar huis was gereden.
 
Gelukkig had ik nog meer werkjes bij mij.
Zoals de kleine hexagonnetjes (klik) en (klik).
 
 
Mijn bandje is 10 cm breed.
Het borduurgedeelte zelf is 8,5 cm breed.
 
Gekocht bij Steekjes & Kruisjes (klik).
 
De kleuren die ik gebruik zijn DMC 498 en DMC 793.
 
De kruisjes over één draadje geborduurd.
 
Het enige wat ik lastig vind is
het afwerken van de draadjes.
 
Heeft iemand daar een handigheidje voor???

9 opmerkingen:

Monica zei

Ik ben benieuwd naar je tas. De randjes gaan er ook heel leuk uit zien!

Willy zei

Alles wat jij maakt is mooi, ook dit rolletje met de fijne randjes. Dan is het afwerken van de draadjes natuurlijk niet handig, ik ben ook benieuwd hoe je dit het beste kunt doen.
En ook benieuwd naar je tas.
Fijne tweede paasdag,

Truus zei

Dit is een heel mooi rolletje met randjes! Eigenlijk veel practischer dan een brede band dan heb je meer werk.Zelf steek ik altijd de draad aan de achterkant een paar steekjes terug om af te werken.
gezellige 2e Paasdag
groetjes,Truus uit Drenthe

Jeanet zei

Jou randjes worden erg mooi , ik ben er mee gestopt....aan het begin leg je aan de achterkant het draadje over de halve kruisjes en terug borduur ik deze dan vast, alleen aan het eind van je draadje moet je toch echt wat steekjes terug steken met afhechten .
Het zal vast wel goed komen...

Fijne dag , groetjes Jeanet

Hobbyrita zei

De randjes zien er mooi uit, stom dat je je tablet vergat. Gelukkig had je nog meer werkjes bij, doe ik ook meestal hoor. Je tas wil ik zeker zien, die interesseert me wel en om je draadjes af te hechten kan je ze toch enkel maar achter enkele steekjes instoppen of bestaat er nog iets anders?
Grtjes, rita.

Anoniem zei

Wat zijn je randjes mooi geworden. Ik doe het je niet na. Groetjes Wilma

Annelein zei

Het wegwerken van de draadjes is zo moeilijk omdat ik de naald niet meer door de lusjes aan de achterkant kan steken. Daar zijn de kruisjes te klein voor :(

Marijke zei

Wat een prachtige randjes! Afwerken vind ik ook altijd lastig bij één op één borduurwerk. Ik gebruik altijd een heel klein en dun naaldje, dat scheelt wel. Groetjes, Marijke

Anoniem zei

Misschien een ieniemienie knoopje?
Of een tipje textiellijm?
Eigenlijk dacht ik dat jij op alle vragen al een antwoord had: zoveel prachtige werkstukken heb je al gemaakt!
Hartelijke groet, Daniëlle