maandag 27 april 2015

Stilletjes genieten...

Wat een heerlijke dag vandaag!!!
 
Het zonnetje schijnt.
De tuindeur staat open.
De vogels laten een vrolijk concert horen.
 
En op de achtergrond heerlijk geroezemoes
 van spelende kinderen.
 
 
Een echte feestdag!!!
Gefeliciteerd majesteit!!!
 
Echt weer om er op uit te trekken.
Genoeg evenementen om te bezoeken.
 
 
Hier zijn er andere plannen gemaakt.
Want... wij hadden niet op dit mooie weer gerekend.
 
Manlief is naar de boot...
...om te schilderen.
 
En ik... ik mag stof knippen voor de kussens.
De hele boot wordt van binnen gepimpt.
 
 
Maar eerst ga ik er maar eens goed voor zitten.
Want nu wil ik toch écht een blogje schrijven.
 
Genoeg om te laten zien.
 
Zoals deze wasdoekjes of vaatdoekjes.
 
 
Eigenlijk veel te mooi om te gebruiken.
 
Maar ohhh zo leuk om te maken...
... en gezellig neer te leggen.
 
Om telkens, als mijn oog er op valt,
 stilletjes van te genieten.

 
Het begon met twee bolletjes katoen.
 
En dan... na wat haak- en breiwerk...
heb je zo maar twee leuke lapjes.
 
Die erom vragen om in een leuk bakje te liggen.
Met een heerlijk ruikend zeepje erbij.
 
 
Hmmmm.... binnenkort maar meer bolletjes halen.
Want ik wil graag een heel stapeltje.
 
Zo... en nu aan de slag met de kussens voor de boot...
 
Fijne dag allemaal!!!

10 opmerkingen:

Ageeth Dorsman zei

Jij ook een heerlijke Koningsdag gewenst! Wat zijn die vaatdoekjes schattig, echt zonde om te gebruiken!
Groetjes van Ageeth

Marguerite zei

Heel herkenbaar. Hiihihh..
Ook hier is manlief naar de boot om te schilderen. Wij hadden ook niet op mooi weer gerekend. Voor het schilderwerk is dit natuurlijk ook beter.
Wat een prachtige vaatdoekjes heb je gemaakt. Die ga je toch niet gebruiken??

Hobbyrita zei

Hele lieve vaatdoekjes. Je man heeft geluk met de schilderwerken en jij kan je rustig met je kussens bezighouden nu. Veel plezier!
Grtjes, rita.

Truus zei

Leuk de vaatdoekjes!!!Waarom maak je niet een paar voor de sier en de rest gebruik je? Lijkt me enig om ze zo te pronk neer te leggen.
Succes met het naaien van de boorkussens.
groetjes,Truus uit Drenthe

Jeanet zei

Super leuk zijn deze doekjes en zeker op een stapel....het was een heerlijke dag vandaag en niet verwacht door de meeste mensen denk ik !

Groetjes Jeanet

Happy Earl Grey zei

Wat een prachtige doekjes heb je gemaakt. Je hebt mij op een idee gebracht en morgen ga ik even shoppen en een paar bolletjes katoen kopen.
Groetjes El

Ina Hummel zei

Oooh wat zijn ze vaatdoekjes prachtig! Je hebt me op een idee gebracht....nu nog uitvoeren...hihi. Groetjes, Ina

Willy zei

Nu heb ik zelf ook vaatdoekjes gebreid, maar die van jou vind ik veel mooier.
Ik ben benieuwd naar de kussens. Groetjes,

Guusje, zei

Wat een mooie doekjes. Prachtige kleuren heb je ervoor gebruikt.

Hester zei

Ik zag ze gisteren bij Joke liggen, vooral de rode vond ik erg mooi.