maandag 31 augustus 2015

Een mooi randje...


Zo af en toe wordt er iets
gemaakt voor mijn pronkrol.

Dit is een heel bescheiden begin voor
een verzameling tussenzetsels.

 
Een mooi antiek patroontje.
 
Net weer even anders door
die gaatjes aan de zijkant.

 
Het is erg leuk om te breien.
Voor ik het wist was er een randje af.
 
Maar ik was nog lang niet uitgebreid...
 
 
Gelukkig had ik al een
ander leuk patroontje ontdekt.
 
Er werden nieuwe steken opgezet.
 

In het begin zat ik nog te
turen op de werktekening.

Maar tot mijn verbazing kon ik
 het na een tijdje zonder.

Net als het eerste randje was deze ook
weer af voor ik er erg in had.

 
En ja hoor... na het tweede lapje...
 kwam er ook een derde.
 
Ajourpatroontjes blijf ik leuk vinden.
 
Ook dit derde randje is ondertussen af.


Deze randjes worden ooit in
mijn pronkrol verwerkt.

Maar dan zullen er toch eerst nog veel meer
lieve werkjes gemaakt moeten worden.

Mijn mandje met pronkrol werkjes is
in ieder geval weer drie schatten rijker.


Mijn bolletje katoen is nog lang niet op.

Er liggen al weer wat nieuwe ideetjes
 klaar voor gehaakte tussenzetsels.

Ook dat begint te kriebelen.

Maar ik heb een ander
 haakwerkje onder handen.

Dat laat ik jullie de volgende keer zien.

Fijne dag allemaal!!!

7 opmerkingen:

Aangenaam verpozen met Joke zei

Prachtige tussenzetsels heb je gemaakt. Leuk dat als je eenmaal begint, je eigenlijk niet meer wil stoppen. Dan wil je het liefste doorgaan.
Groeten, Joke

Truus zei

Deze randjes doen me denken aan de breirol die mijn moeder in de kast had liggen.Als ze dan een trui/vest ging breien dan werd daar een patroon van gekozen.
Mooi zijn deze randen voor je pronkrol.Kan me voorstellen dat je door wilt gaan hiermee.
Veel succes
groetjes,Truus uit Drenthe

Karen - Quilts...etc. zei

these are so pretty but seeing as I am no expert at knitting or crocheting I am not sure what they will be used for and the translator on google doesn't do a great job - what are these pieces made for?

Faye zei

I know nothing about crochet but your work is so beautiful it makes me want to try it.

@nke zei

Wat een romantische randjes!

Evelyne zei

Wat een prachtige randen!
Ik snap als je dit breien onder de knie hebt je niet kunt stoppen!

groetjes,
Evelyne

inahummel zei

Prachtig randjes en wat brei jij mooi!!!