dinsdag 6 oktober 2015

Randje per week (3)...

Mijn randenlap groeit en groeit.
 
 De meeste randen worden braaf
geborduurd volgens voorbeeld.

Maar soms gaat mijn fantasie
 met mij op de loop.

Ik kan er echt niets aan doen...
het gaat vanzelf...


Zoals bij randje 11.

Dat randje net onder het rood
 geschilderde tuinhekje (klik).
  
Ik hou niet van punten,
dus werd er een kruisje
minder geborduurd.
 
 En nu heb ik een
 leuk golvend randje.
 
 
Golven... dat doet me denken aan
de golfjes die ons bootje soms
 zo heerlijk laten schommelen.

Maar ook aan onze reis vorig
 jaar over de randmeren.

Het was augustus en wat
 ging de wind te keer.


 
En wat dacht je van de
lampionnetjes van randje 14.

Misschien komt het omdat het
's avonds al steeds vroeger donker
 wordt... maar dat zag ik er
toch écht in... lampionnetjes.


Je weet wel,
 van die lampionnetjes
die zo heerlijk wiegen
 op een zachte zomerbries.

En zomer leek het de
 afgelopen week wel.
 
Stopjes... wat zijn ze leuk...
mijn lapje heeft daarom haar
eerst doorstopje gekregen.
 
 
En nu ben ik al weer
 bezig met randje 20.
 
Straks ga ik eerst nog
even een paar steekjes van
 de vorige rand borduren.

Mijn naaldje met blauw
garen zit al te wachten.

 
Zo...nu als de wiederweerga even
 naar de winkels boodschappen doen.

Anders heeft die lieve man van mij
 zo meteen helemaal niets te eten.

Fijne avond allemaal...

5 opmerkingen:

Elizabeth zei

Erg leuk om te lezen hoe je met de randjes omgaat en hoe je fantasie ermee verweven is!
Ik las ook een vorige blogpost over je randjes; gaaf hoe je een eigen draai aan het geheel geeft. Maar 10 randjes per week? Wat veel ... , dat zou me echt nooit lukken!

Annelies zei

Wat wordt je lap mooi !

Jeanny zei

Leuk verhaaltje erbij,heerlijk om zo bezig te zijn.

Hobbyrita zei

Wow wat schieten je randjes goed op!! Ze worden supermooi, je kleuren rood en blauw zijn ook helemaal mijn ding. En dat stopwerkje ernaast staat er echt wel goed bij.
Grtjes, rita.

Unknown zei

Waar kan ik randje per week vinden 2021 mijn hartelijk dankanneke