maandag 16 januari 2017

Wat dom...

Waren jullie ook zo
nieuwsgierig naar het eerste deel
van "vakje per week" (klik)???
 
Ik wel...*Ü*...
 
 
 
De eerste steekjes zijn geborduurd!
 En wat is het leuk om te doen.
 
De kleuren van het garen
wist ik al...
...rood met blauw ...
 
 
De stof was nog even een dingetje.
 
Maar toch gekozen voor Cloud Brown.

Daar heb ik nog genoeg
lengte van liggen
om een mooie band te maken.
 
De schaar wordt erin gezet.
 
Dat is toch altijd eerst goed rekenen,
 tellen en nog eens tellen.
 
 
Daarna met een rijgdraadje
mijn indeling aangegeven.
 
En dan het leukste werkje...
kruissteekjes borduren...*Ü*...
 
 
Het randje is erg leuk om te doen
en al snel heb ik een "systeem"
voor mijzelf.
 
Daarna is het eerste vakje aan de beurt.
 
Ik borduur twee vakjes naast elkaar.
Dat geeft straks een leuk lapje.

Ik let goed op het patroon
en begin met het eerste blauwe kruisje.
 
Daarna volgen er meer en meer.
 

En ineens...
wat is dat nou???
 
Als ik zo doorga
hou ik in het midden
 maar één kruisje over
 tussen de twee vakjes
in plaats van drie.
 
Hoe kan dat??? 
 
 
Ohhhh..... wat dom... (bloos)...
 
Ik had het patroon niet moeten volgen,
maar mijn eigen rijgdraadjes...
 
Dat wordt uithalen
 en opnieuw beginnen
 
Gelukkig alleen het vakje,
de rand is helemaal goed...*Ü*...
 
 
Omdat ik nog geen zin heb
in uithalen borduur ik
eerst lekker wat verder
met de rand...
 
Dat vakje komt ergens
deze week wel weer goed...
 
XXX

11 opmerkingen:

FLR zei

Oh, zo herkenbaar! Zo intensief bezig en dan...Maar het wordt het mooi!! De kleuren zijn prachtig,
groet
Francisca

Marja Rijnsburger zei

Ik heb gewacht op het eerste patroontje, en toen zaterdag borduurlinnen besteld. Het wordt mijn eerste mee borduur project, randjes per week heb ik niet meegedaan. Maar het eerste patroontje is zo leuk dat ik meteen overstag ben gegaan.
Mooie kleuren heb je gekozen. Jammer dat je het dan weer uit moet halen.
Het ziet er wel heel mooi uit.
Ik hoop morgen ook te kunnen beginnen.
Fijne nieuwe week.
Groetjes Marja
✂✂✂

sylvia zei

Ik zat ook fout......haha. En we waren niet de enige, las ik! Leuke kleuren hebben we allebei: rood en blauw. Blauw met rood moet ik eigenlijk zeggen...😉

Marijke zei

Dat ziet er heel leuk uit.Mooi ook op het cloud bruine linnen. Ik borduur het vakje ook met Auril garen, volgens mij dezelfde kleuren!

Karen - Quilts...etc. zei

what kind of thread is that you are using for your embroidery that comes on spools? I'm sure my daughter would love to know

Marjan zei

Ook voor mij is dit heel herkenbaar: 10 x rekenen, nameten en uittellen en dan tóch in de fout gaan bij het borduren zelf!
Gelukkig ben je nog redelijk in het begin, maar toch ...uithalen is zó níet leuk...
Eerst maar even moed verzamelen en er straks goed voor gaan zitten.
Veel plezier met het verder borduren van de vakjes (en hopelijk foutloos *Ü*).
Groetjes weer

Wilma Kuin zei

Helemaal wat voor mij om het dan nog fout te doen!
Veel plezier met een vakje per week,..

Ineke zei

Ik zou ook graag mee willen doen, maar ik ben te druk met patchen en quilten. Maar jou kleurtjes zijn prachtig

Guusje, zei

Wat een mooie kleuren, en wat is het mooi geworden. En fout o dat kan mij ook zo aar overkomen in mijn enthousiasme.

Monica zei

oeps, jammer van dat foutje, maar gelukkig bij het eerste blokje al ontdekt, dan valt de hoeveelheid uithalen nog mee :-)

Het lieve leven... zei

Niks doms aan hoor...gewoon een foutje..kan iedereen gebeuren ;) T lijkt mij wel wat..leuk!