maandag 3 augustus 2009

Een heerlijk middagje...

Donderdag heb ik een heerlijk middagje gehad bij Joke van Jookies. Jaren geleden heb ik mijn eerste beer bij haar gemaakt. In een echte berenschuur. Wat zeg ik, schuur? Het was een hele knusse ruimte. Overal waar je keek zag je beren en nog eens beren. Je kwam ogen te kort.


Nu heeft Joke al weer heel wat jaartjes een atelier op een andere plek. Hier is meer te zien dan alleen maar beren. Het atelier ligt achter het huis. Langs een gezellig paadje langs het huis kom je er. Jammer genoeg was ik mijn camera vergeten.


In het atelier valt er zoveel te bewonderen. Ik was er al een hele tijd niet meer geweest. Dan zie je ineens weer zoveel nieuwe dingen. Wel drie keer ben ik overal langs gelopen. Al vrij snel was ik niet alleen. Het werd een oergezellige middag. Tussen alles door voorzag Joke ons regelmatig van een heerlijk kopje thee, of koffie voor de doorgewinterde drinker.

Iemand had haar top van Pound House meegenomen. Wat een mooie stoffen had ze gebruikt. Het was gewoon genieten om daar naar te kijken.

In de eetkamer lagen de vorderingen van de Antique Quilt van Joke op tafel. Erg mooi om te zien. In het echt nog veel mooier als op de foto's. Of het sterrenquilt. Heel fijntjes.

Erg verliefd werd ik op een serie tasjes die aan een kapstokje hingen. Allemaal ontworpen door Myra. En laat zij nou toevallig ook gezellig binnenwandelen. Jullie begrijpen het, het werd al met al een heel gekakel. Daar konden de kippen buiten niet tegen op.

Op Joke's weblog zie je de nieuwste creatie van Myra. Een heel leuk tasje. Het is een compleet pakketje met een uitgebreide beschrijving en de stof zit erbij inbegrepen. In het echie zijn de kleuren warmer dan op de foto.

De tijd vloog voorbij. Voor ik het wist was het al weer 16.00 uur en tijd om naar huis te gaan. Natuurlijk met de nodige aankopen.

Wat stofjes, die ik echt niet kon laten liggen. Een paar ouderwetse wasknijpers. Dille & Kamille verkoopt ze bij ons in de stad niet meer. En wat bolletjes katoen voor een heel stoer berenvestje.

5 opmerkingen:

Annelies zei

Leuk dat je bij Joke bent geweest. Het klinkt erg gezellig !

Joke zei

Het was ook heel leuk om jou weer eens te ontmoeten Willeke!

Les Cotrions zei

You have a lovely blog! I cannot understand a word but I can enjoy your photos! The Teddy bears are so sweet!
Wish you a sunny new week!
Vale

Anoniem zei

gezellig hoor zo,n dagje weg ik ga ook maar eens kijken op haar website . de beer op de foto heb je die gemaakt?
christine

Dorry zei

Hallo Annelein,

Ik zag je reactie op mij blog, en ik bericht je zo maar even terug!

In dezelfde straat zit het Textielmuseum; een heel leuk uitstapje samen met een bezoek aan Quilt it & Dotty.

Tot snel!

Dorry