woensdag 21 maart 2012

Breirol - deel 6

Voor dit patroon heb je 47 (86) steken nodig.

Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I = 1 steek recht breien
3 = 3 st recht samenbreien door in achterste lussen te steken, steken op de
      linkernaald laten staan, omsl, de 3 st nog een keer recht samenbreien door in
      achterste lussen te steken. Steken van linker naald laten glijden. Er staan dus
      weer drie steken op de rechter naald.

Als het de eerste keer niet goed lukt blijven proberen hoor. Als je doet wat er staat gaat het je echt lukken.

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.


Alleen voor breirol:


De tekens in het kader 6 keer breien. De naalden 1 t/m 6 1x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. Er hoeven voor het volgende patroon geen steken gemeerderd of geminderd te worden.

Alleen voor de sjaal:


De tekens in het kader 12 keer breien. De naalden 1 t/m 4 6 x breien.

Voor het tussenpatroon heb je 86 steken nodig. In de laatste naald 1 steek meerderen. Er staan nu 87 op de naald.

11 opmerkingen:

sylvia zei

ik doe "publiceren" als reactie op je vorige blogje en zie deze binnenkomen....fijn, ik weet wat te doen vanmiddag in het zonnetje...;)
nog een keer de hartelijke groetjes, Sylvia

Annemieke zei

Hoi Annelein,

enthousiast geraakt door je breirol ben ik net begonnen. Om te kijken of ik alles wel zou kunnen, las ik alles even door maar krijg bij deel 3 een 'not found'. Misschien ligt het aan mij?
Ik ben zo ver nog niet hoor.
Alvast super bedankt voor de beschrijvingen, ziet er erg leuk uit.
Groetjes
Annemieke

Annelein zei

Als het goed is is deel 3 nu wel via de linkjes te vinden... Fijn dat je het me liet weten!

Coco zei

Annelein, welk garen gebruik jij?
Is het wol of katoen? De 'look' bevalt me. Ik ga er ook aan beginnen
moet wel nog ff de laatste sok afbreien.

Anoniem zei

Hallo annelein,

Wwer heel hartelijk bedankt voor het patroon.

Groetjes Gerda

Rita zei

Annelein je breirol ziet er prachtig uit. ook ik zou graag willen welk materiaal je ervoor gebruikt


groetjes Rita

@nke zei

Na het enthousiaste verhaal gisteren van Joyce over jouw breirol ben ik vandaag maar meteen begonnen. Je kunt niet genoeg leuke dingen onderhanden hebben toch? Dear Jane kan wel een paar daagjes wachten..... Dankjewel voor het vertalen.

Quiltgroetjes!

Noor zei

het is dat ik 'm al gemaakt heb, anders zou ik zo weer mee doen. Wat een mooie patroontjes he?
fijne dag, Noor

aafje zei

hallo annelein
wat een prachtig patroon
heb nu de eerste 6 delen gebreid en hoe kan ik aan de andere patronen komen???
groetjes aafje

Annelein zei

@ Aafje

Gewoon regelmatig hier kijken *Ü*...

Annelies zei

Een leuk patroon ! Haast jammer dat het maar zes naalden zijn, maar er staat me nog veel te doen. Bedankt !