zondag 11 november 2012

Breirol - deel 24

Dat duurde lang hè? Hopelijk weten jullie je breiwerkje nog te vinden. Zijn jullie er klaar voor?

Voor dit patroon heb je 47 (87) steken nodig.

Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I   = 1 steek recht breien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samen breien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde
       st over de gebreide st halen
/   = 2 steken recht samen breien
∆  = 3 recht samen breien; 1 steek afhalen; 2 steken recht samen breien;
       afgehaalde steek over de samen gebreide steek halen

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.


Alleen voor breirol:


De tekens in het kader 4 x breien. De naalden 1 t/m 22 1 x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels).

Afwerking van de breirol:

De afwerking van de breirol volgt de volgende keer. Ik heb nog een leuk extraatje voor de liefhebbers.

Wil je nu stoppen dan alle steken losjes afkanten.

Alleen voor de sjaal:


De tekens in het kader 7 x breien. De naalden 1 t/m 22 1 x breien.

Afwerking van de sjaal:

Brei 4 naalden recht breien. Alle steken losjes afkanten.

Was de sjaal met koud water en een beetje wolwasmiddel. Rol het in een handdoek en verwijder zo het extra water. Leg de sjaal vlak in vorm en speldt het vast. Laat de spelden zitten totdat de sjaal helemaal droog is.

Veel plezier met het breien!!!

10 opmerkingen:

Annelies zei

Dank je wel ! Ik ga nog niet afkanten hoor. Ben benieuwd naar het extraatje !

Guusje, zei

Bedankt voor dit nieuwe patroon. Ik ga er binnenkort mee beginnen.

Anoniem zei

fijne ochtend gehad met jouw patroon en klassieke cd's. En ik ga ook nog niet afkanten.

groeten van Véronique.hnicnsp

Lenie zei

Bedankt voor het patroontje. Ook ik ben benieuwd naar het extraatje.

Groetjes Lenie

Noor zei

Mooi dat je 'm vertaald hebt en regelmatig een deel hebt laten zien.
Op naar de Adventsjaal van 2012.

lizrieka zei

Dank je wel!!!!!!
Ik ga er meteen aan beginnen, maar wacht zeker op het vervolg. Hoop dat het nu weer wat beter met je gaat.

Liz

Ageeth Dorsman zei

Het geduld is nu zeker beloond! Ik ga
hem deze week zeker breien, heb er
echt zin in en ook nog niet afkanten,
ben veel te nieuwsgierig...
Weer heel erg bedankt en groetjes van
Ageeth

Dorine zei

Ik moet er nog een paar breien, maar hij is al mooi geworden. Ik wacht ook nog even met afhechten. Op naar de volgende.....

Geke zei


De crisis breirol 2012:
"De afwerking van de breirol volgt de volgende keer. Ik heb nog een leuk extraatje voor de liefhebbers."
Waar vind ik dit extraatje? Na de winter-breirol 2019 heb ik de smaak te pakken en wil deze 2012 ook graag breien. Het kost heel wat zweetdruppeltjes maar geeft veel plezier. Alleen kam ik de afwerking van de rol niet vinden. Zal ik gewoon tricot steek breien en dan mijn naam er in mazen of heb je een ander idee.
Bedankt voor de geweldige patroontjes. jet Brei-plezier is weer helemaal terug/
Geke.

Annelein zei

@ Geke....
Met een mobiel is het zoeken vaak wat lastig... als je even achter een laptop of PC gaat zitten is het beter te vinden... Aan de linkerkant vind je info over de crisisrol en de afwerking.