dinsdag 29 maart 2011

Een leuk werkje voor deze zomer...

Ik ben er weer. De laatste weken stond mijn hoofd even niet naar bloggen. Sorry dames! Maar nu heb ik er weer helemaal zin in. Ik ben deze weken weer zoveel moois tegen gekomen... genoeg te vertellen dus. Maar ik begin maar eens hiermee...


Dit tafelkleed is te bewonderen op Lantlif, een zweeds blog waar ik graag kom. De scandinavische woonstijl is voor mij puur genieten. Ik hou van het serene wit. De rust die het uitstraalt.

Zo'n tafelkeed met initialen stond al heel lang op mijn verlanglijstje. Het maakt van een simpel huishoudelijk textiel ineens iets bijzonders en heel persoonlijks...

Eigenlijk wil ik Willy van Tjorven bedanken. Door het berichtje op haar blog kwam ik deze foto weer tegen. Een leuk werkje voor deze zomer. De komende tijd ga ik lekker op zoek naar geschikte stof, een mooi haakpatroon en een mooi borduurpatroon...

5 opmerkingen:

Annelies zei

Inderdaad een hele mooie foto. Helaas zou het er in mijn huis maar twee minuten zo uit kunnen zien.

Johanna Zweden zei

Dat is een schitterend kleed, maar net als bij Annelies, dat zou geen minuut schoon blijven!! dus droom ik alleen maar van deze mooi dingen.
Angus hecht totaal niet aan zulke dingen, hij zegt een huis moet praktisch zijn, grinnik
Ik droom altijd van zo een inrichting!en hier in Zweden zie je dat vaak zo, maar dan denk ik! leven die mensen wel! want alles staat op zijn plaats, echt zoals het in een tijdschrift is!
Maar ja even een beetje wegdromen, en denken dat je huisje er een dag zo uit mag zien! dat mag wel
Wat word je borduurwerk mooi! maar ik zag er onderstaan freebee! waar haal jij je patronen vandaan.
Ik vind de kleuren die je hebt gebruikt heel mooi, zo dat oud rood en roze-
Veel plezier met het maken.
Groetjes Joke en een fijne dag

sylvia zei

Prachtig, maar ook hier zou het niet werken! Met drie kleizonen in de buurt........brr!!
Maar mooi is het, veel plezier met het uitzoeken van je materialen en je vorderingen zal ik zeker volgen!

Willy zei

Hoi Willeke, dit was voor mij even een tussendoortje, op een heel dun lakenstof dat bij een bedovertrek hoorde. Ik wil 'm ook nog een keer op steviger stof maken en ga de kleden ook gewoon gebruiken. Het is leuk werk om te doen en met een gehaakte rand wordt het nog mooier.
Fijne week, groetjes

annemieke zei

Prachtig is het en ik ben benieuwd naar jou tafelkleed, hoe die gaat worden. Veel plezier met het maken er van.
Gr Annemieke.