maandag 6 juli 2020

Naar de stoffenwinkel... of toch niet...

Hier is het nog weekend...
en vanmorgen werden er wat plannen gemaakt
voor de rest van de dag.

Mijn wens voor deze dag
is om langs de stoffenwinkel
te rijden voor de tussenbies
van mijn zomerquilt.


Snel werd de quilt uitgelegd,
de omtrek berekend,
breedte van de bies, etc.

De lap tevoorschijn getoverd
die ik daar voor wil gebruiken.

En wat blijkt... 
ik heb nog meer dan genoeg...
... *Ü*...


Deze zomerquilt is er gekomen
door een bezoekje
aan de plaatselijke stoffenwinkel.

Er werden lapjes bij elkaar gezocht...
... er werd net zo lang geschoven
totdat ik er tevreden mee was.


Thuis werd er een hexagon malletje gemaakt
en kon het tekenen, knippen en naaien beginnen.

De bloemetjes kwamen er bijna vanzelf.


Daarna nog de stof om de bloemen
aan elkaar te zetten.

Deze week twee stofjes
 voor de tussenbies uitgezocht.


Mijn voorkeur ging naar het streepje...
of misschien toch de stof met het stipje?

Het is het streepje geworden.

Nu nog moed verzamelen
om de bies aan de quilt te zetten.


Dat vind ik nog een dingetje
met deze hexagonnetjes.

Of het gelukt is zul je hier
dus binnenkort kunnen zien.

XXX

21 opmerkingen:

Marlien zei

Erg mooi!

Aaltje zei

Annelein wat een beeldige kleuren met recht een zomerquilt. Sterkte met het aanzetten v.d. randbies. Aline

AnitaA zei

Hoi, ziet er vrolijk uit het rood, wit en blauw!!

Karen - Quilts...etc. zei

everyone loves hexagons!

Dientje zei

Ik vond het ook een ding, maar nadat de 1e hoek er goed opzat, was het appeltje eitje. Hoewel, het appliceren duurde nog wel even. Jouw zomer quilt is mooi, fris geworden. Een lust voor het oog. Groet, Dientje

Marguerite zei

Wat is dit mooi.

Annelies zei

Succes. Meten is heel belangrijk.

ireneinhetatelier zei

Het is nu al een plaatje! Ik ben heel benieuwd hoe je verder gaat, altijd leuk om te schuiven en na te denken over de mogelijkheden.

marga zei

Het zal je je vast lukken alleen de zomerbloemen zijn al mooi geworden en zo fris van kleur.
Groeten
Marga

Truus zei

Een mooie zomerse en Hollandse quilt en lijkt me een lekkere quilt voor op de boot.
Fijn weekend! De dagen vliegen af en toe door je vingers als zand....
groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

In januari 2020 de winterbreirol afgemaakt en in de zomervakantie de crisisbreirol gebreid. Vanmiddag eindelijk genoeg moed verzameld om deel 1 aan de breirol te zetten. Was niet nodig om het zo lang uit te stellen, dank zij jouw uitleg is het heel goed gelukt! Ben heel blij met het resultaat. En ik wil je nogmaals heel erg bedanken voor alle tijd en energie die jij gestopt hebt in het maken/ontwerpen/uitschrijven van al deze patronen en alle uitleg via de tutorials. Een nieuwe hobby is geboren, en mocht er weer ergens een nieuwe breirol online komen, dan hou ik me aanbevolen.
Groetjes, Jo

Coby Breitner zei

Ik hoop niet dat er iets aan de hand is, zie geen blogs meer van je?

Maria zei

Wat een vrolijke quilt. Ik heb ook een hexagonnen quilt gemaakt met Japanse stoffen, en een boord eraan genaaid, dat viel reuze mee, voor mijn eerste keer. groetjes Maria.

Anoniem zei

Ben benieuwd hoe je quilt is geworden ?

Gr Ans.

Annelein zei

@ Ans,
Het gaat heel goed, de top is af... Ik moet maar weer eens bloggen. Dank je wel voor het duwtje in de rug... <3...

Annelein zei

@ Maria,
Achteraf weet ik ook niet waarom ik er tegenop heb gekeken... het was inderdaad niet erg ingewikkeld... :)...

Annelein zei

@ Coby,
Ik ga het bloggen weer oppakken... maar er waren andere zaken die mijn prioriteit hadden... maar het bloggen komt echt weer terug... vindt het veel te gezellig met jullie... ;)...

Annelein zei

@ Jo,
Wat vind ik dit leuk om te horen. Fijn dat het jou geholpen heeft en dat het duidelijk genoeg was om na te volgen... Er komt vast nog wel eens een breirol.

Annelein zei

@ iedereen... dank voor jullie leuke reacties en adviezen. Het is gelukt. Was al wel op andere social media te zien maar nog niet hier... maar ik hoop binnenkort weer te bloggen.... het kriebelt...

Liefs, Willeke van Annelein Design...<3...

Anoniem zei

Wat jammer dat je niet meer blogt.

Gr An.

KijkDaarIs zei

Wat heerlijk om weer bij je te kunnen lezen !!...
Goed van je om gewoon "weer"te beginnen..en dan ook nog met heerlijke hexjes...wat zijn ze mooi!! echt een quiltje van jou!
Ik ga ook weer moed verzamelen om te bloggen ...ik zeg het steeds..maar dan...nou ja ...je snapt het wel...en eigenlijk is het zo leuk!!
Lieve groetjes Gerda