zaterdag 21 april 2012

Crisisbreirol - deel 10


Vanmorgen was het hier wat grauw en regenachtig. Dus de hoogste tijd voor een nieuw breipatroontje. Tja... en nu alles klaar is begint hier de zon te schijnen. Maar dat vinden jullie vast niet erg...

Voor dit patroon heb je 49 (85) steken nodig. Op 25 april is het kader in het breischema van dit patroon aangepast. Sorry meiden voor het ongemak...


I   = 1 steek recht breien
/   = 2 steken recht samenbreien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samenbreien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde st over
       de gebreide st halen
N  = Brei uit 1 steek 7 steken als volgt: 1 recht, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag,
       1 recht, 1 omslag, 1 recht. Aan de verkeerde kant deze steken
       averechts samen breien.

Als je nog even wilt weten hoe het ook al weer ging met die noppen, kijk dan even hier.

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven. Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

Alleen voor breirol:


De tekens in het kader 4 keer breien. De naalden 1 t/m 28 1x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. Niets meerderen of minderen. Het volgende patroon wordt ook met 49 steken gebreid.

Alleen voor de sjaal:


De tekens in het kader 8 keer breien. De naalden 1 t/m 28 1x breien

Voor het tussenpatroon heb je 86 steken nodig. Meerder in de eerste naald daarom 1 steek. Het volgende patroon wordt ook met 86 steken gebreid.

Iedereen een fijn weekend gewenst...

10 opmerkingen:

marcella zei

Annelein, weet je zeker dat dit patroon klopt? volgens mij mis je de minderingen in de bovenste helft van het patroon.
Ik ben het nu aan het breien op de manier zoals ik denk dat het moet.

Unknown zei

Wat een prachtig patroon.

sylvia zei

dank je wel! Ik wacht nog even op een reactie op de opmerking van Marcella voor ik begin te breien!!
En ik zal komende week weer even jouw breirol bloggen!!
fijn weekend, groetjes, Sylvia

Ageeth Dorsman zei

Dank-je-wel weer voor dit vervolg op
de breirol. Weer of geen weer, ik ga
er weer snel mee aan de slag, want ik
vind het heerlijk om te doen. Alleen
wacht ik, net als Sylvia, ook nog even
of er iets moet worden gewijzigd nav
de opmerking van Marcella...
Fijn weekend en groetjes van Ageeth

Annemieke zei

Dank voor je bezoekje en voor deel 10. Ik was een weekje weg en heb ondertussen tot en met 9 gebreid. Erg leuk om te doen.
Groetjes
Annemieke

Willy zei

Ik wilde vanmiddag nr.9 breien, maar kan nu meteen deze uitprinten. Deze ziet er ook leuk uit.
Het lapje van tante Minna staat ook nog op mijn lijstje, die wil ik ook met haar namen gaan maken en dan bewaar ik het verhaal er ook maar bij.
Fijne zondag,

Marion zei

Ik ga gelijk aan deel 10 beginnen zodat ik goed bij blijf.

Fijne breidag

Groetjes van Marion

Lenie zei

Annelein bedankt weer voor dit deel. Vind het zo leuk om te breien.
Groetjes Lenie

www.lverveer.blogspot.com

Annelein zei

@ Marcella

Je hebt gelijk... Ik heb de kaders niet goed getekend.

Ze zijn nu aangepast in het patroon.

Hartelijk dank

Annelies zei

Aangepaste patroon werkt prima. Dank je wel, het wordt al een echte rol.