maandag 25 oktober 2010

Waar ben ik mee bezig...

Waar ben ik nu zelf eigenlijk mee bezig? De laatste tijd heb ik niet zoveel laten zien van mijn eigen werkjes. De hoogste tijd om dat even recht te zetten. Dat er veel uit mijn handen komt kan ik niet zeggen. Maar toch heb ik ook niet stil gezeten.


Op dit moment ben ik met een derde breirol bezig. Er zijn nu 39 patroontjes in verwerkt. Maar het mogen er wel 100 worden. Af en toe zit er een echte uitdaging bij. Dan eventjes niet multi-tasken. Want anders gaat het geheid fout. Bij mij tenminste. Dus is het goed opletten en tussendoor de steken blijven tellen. Van deze breirol is geen freebie. Het is heerlijk om af en toe wat te maken wat toch een beetje exclusief blijft. Eventjes iets van mij alleen.

Dit zijn de laatste twee borduurprojectjes die door mij zijn afgerond. Heb ik normaal zo'n werkje in een week af. Nu heb ik er maanden over gedaan. Op de één of ander manier wou het maar niet vlotten. Maar nu zij af zijn ben ik er erg blij mee. Het borduurtje van de kinderen die de was ophangen wil ik verwerken in een wasknijperzakje. Daar heb ik een mooi patroontje van.

Achter de schermen ben ik af en toe ook aan het quilten. Mijn kompasquilt schiet al aardig op. Alleen de buitenste rand nog en dan is-ie klaar.

Omdat ik graag een volgend quiltprojectje klaar heb liggen ben ik vorige week ben ik bij Petra Prins langs geweest. Daar heb ik een stofje voor de achterkant van mijn Azuraquilt gevonden. Het was rustig in de winkel en ik ben heerlijk geholpen door Bep.

Eigenlijk wist ik niet dat Bep, Bep is. Er was een andere quiltliefhebster in de winkel en die noemde haar naam. En toen ging er bij mij een lampje branden. Was de Azuraquilt in de winkel niet door Bep gemaakt? Ja dus! Dat was een leuke bijkomstigheid.

Als ik een stofje moet uitzoeken, dan is het een ramp. Daar ben ik zo slecht in. Hier was het al net zo'n verhaal. Hebben jullie daar nu ook last van?

Binnenkort ga ik dus tijd inruimen om de quilt te sandwichen. Mijn voornemen om dit jaar ook de Antieke Quilt af te krijgen gaat niet lukken. Handwerken is vooral leuk en als het "moeten" wordt gaat het plezier er voor mij snel vanaf.

Iedereen een hele fijne week toegewenst.

5 opmerkingen:

Annelies zei

Nee, ik heb niet zo'n moeite met het uitzoeken van stofjes. Ik vind het heel leuk er anderen bij te helpen !

Anoniem zei

Wat zijn je breirollen mooi! Hoe kom je aan die leuke patroontjes?
Mariam

Ceetje zei

Hallo, via Picasa al eens hier gesnuffeld, maar snap niet zoveel van blogs en weet nooit welk knopje ik moet hebben om iets te vinden, noem mij maar blond :).
Ik handwerk toch al ruim 45 jaar maar van een breirol heb ik nog nooit gehoord, het ziet er super uit!! Inderdaad is mijn vraag ook waar je dan al die patroontjes vandaan haalt. Ik doe momenteel zoiets met haken, en dat gaat (ooit) een sprei worden.
Het mooie borduurwerk wat je liet zien, geweldiggggg, is daar ook een patroon van of vraag ik nu teveel?
groetjes Cathy

Annelein zei

@ Cathy - Ik weet niet goed welk borduurwerkje je bedoelt. Als het die is van een paar dagen terug... dan kun je op de naam "Danybrod" klikken in het bericht - vervolgens even naar beneden scrollen - op het telpatroontje klikken - afbeelding opslaan.

Succes! Het valt ook niet mee al dat nieuwerwetse gedoe ;).

Annelein zei

@ Mariam - Soms kom ik ze toevallig op het spoor. Andere keren gaat er meer gericht zoekwerk aan vooraf...