dinsdag 28 augustus 2012

Breirol - deel 22

Het warme zomerweer was heerlijk maar er werd heel wat minder gehandwerkt. Hoogste tijd dus om weer een patroontje voor de breirol te plaatsen. Dit patroon lijkt erg op het 2e patroon van deze rol. Maar dan zonder de nopjes. En ik weet dat sommigen van jullie daar heel erg opgelucht over zijn...

Voor dit patroon heb je 47 (87) steken nodig.

Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I   = 1 steek recht breien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samen breien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde st
       over de gebreide st halen
/   = 2 steken recht samen breien

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.


Alleen voor breirol:


De tekens in het kader 3 x breien. De naalden 1 t/m 14 1 x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. Meerder in de laatste naald steken. Er staan nu 49 steken op de naald.

Alleen voor de sjaal:


De tekens in het kader 7 x breien. De naalden 1 t/m 14 2 x breien.

Brei het tussenpatroon. Minder hiervoor in de eerste naald 1 steek zodat er 86 steken op de naald staan. Meerder in de laatste naald 1 steek. Er staan nu 87 steken op de naald.

Veel breiplezier!!!

13 opmerkingen:

@nke zei

Ik spreek uit ervaring, hij is al af, maar wat een heerlijk patroontje is dit.

Dan maar weer quiltgroetjes! *+*

Ria zei

Het patroontje ziet er weer prachtig uit. Ik hoop er snel mee te starten.

Groetjes Ria

Vlijtige Handjes zei

Dank je wel. Ik heb het weer opgeslagen voor de winteravonden.

Annelies zei

Dank je wel voor het nieuwe patroon !

Stofnest zei

Mooi patroontje! Dankjewel!

Groetjes van Ria

Else zei

LEUK patroontje, dank je wel! knuffel Else

Ageeth Dorsman zei

Heerlijk, het nieuwe deel! We kunnen
weer fijn verder breien. Heel erg
bedankt ervoor weer.
Groetjes van Ageeth

Guusje, zei

Bedankt voor het nieuwe patroon. Het ziet er weer mooi uit.

Anoniem zei

Ben met het nieuwe patroon bezig, weer heel erg bedankt.

Groeten van Veronique.

.Antje zei

Ik ben ook "om". Ik heb de patroontjes uitgeprint en in een map gedaan. Mooie katoenen garen gekocht, en wilde het bewaren voor de vakantie over anderhalve week. Maar kon natuurlijk niet wachten en heb nu 5 patroontjes klaar.
Wat is dit leuk om te doen.
Bedankt voor dit geweldige idee en de mooie patronen.
Groetjes, Antje

Marion zei

Ik ga er zo snel aan beginnen. Ik vind het zo verschrikkelijk leuk om te doen. De breirol van Joke vind ik ook zo leuk en als er 1 breirol helemaal klaar is ga ik proberen er zelf een te maken. Ik heb de breibijbel gekocht dus patroontjes genoeg. Het brei en haakvirus heeft me te pakken.

Bedankt maar weer en de groetjes van Marion

ireneinhetatelier zei

Ha, dat is leuk - kan ik weer verder. De nopjes zijn niet moeilijk als je ze met haaknaald doet. Voortaan doe ik ze altijd zo! Bedankt voor die tp.

Hilde zei

Leuk en mooi patroontje, het is al gebreid!