woensdag 2 mei 2012

Crisisbreirol deel 11


Voor dit patroon heb je 49 (86) steken nodig.

Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I   = 1 steek recht breien
-   = 1 steek averecht breien
/   = 2 steken recht samenbreien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samenbreien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde st
       over de gebreide st halen
3  = 3 steken recht samenbreien door in achterste lussen te steken, steken
       op de linkernaald laten staan, omsl, de 3 st nog een keer recht samenbreien
       door in achterste lussen te steken. Steken van li naald laten glijden. Er staan
       dus weer drie steken op de rechter naald.

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.


Alleen voor breirol:

De tekens in het kader 3 keer breien. De naalden 1 t/m16 1x breien.

Wil je het patroon vaker herhalen dan in naald 15 de steken averechts breien in plaats van recht. In dat geval alleen de eerste en de laatste steek van het patroon recht breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. In de laatste naald 1 steek minderen voor het volgende patroon. Er staan nu 48 steken op de naald.

Alleen voor de sjaal:

De tekens in het kader 6 keer breien. De naalden 1 t/m 16 2x breien.

Voor het tussenpatroon heb je 86 steken nodig. Dit keer hoeft er niets gemeerderd of geminderd te worden voor het volgende patroon.

Veel breiplezier!

9 opmerkingen:

Ineke zei

Oh, wat ben ik blij met je weblog, zo kan ik eindelijk eens proberen om je breipatroon goed te lezen! Wil ook eens proberen om je brei rol te maken, of ik er tijd voor heb is nog maar de vraag (LOL)
Groetjes, Ineke
http://inekehulzebos.blogspot.com/2012/04/give-away.html

Marion zei

Annelein bedankt weer voor het patroon nu kan ik fijn weer verder breien.

Groetjes van Marion

Unknown zei

Wat een mooie is deze, ziet er prachtig uit.
Gr. Elisabeth
kostelijkleven.com

sylvia zei

leuk patroontje, misschien vanmiddag even een uurtje.......;)
moet ook nog aan de RS...;)

Vlijtige Handjes zei

Dank je wel voor het patroontje. Als het koud wordt ga ik er een sjaal van maken.

Anoniem zei

Prachtig!! Ik zit vol bewondering te kijken, hier moet je echt je aandacht even bijhouden ;)!

Willy zei

Ik heb er zin in. Mijn printer doet raar, alleen het schema komt er uit, maar het zal wel lukken. Bedankt!

Ageeth Dorsman zei

Heel hartelijk dank weer! Ik ga er weer snel mee verder en vind het
steeds leuker worden (en het gaat me
makkelijker af...)
Groetjes van Ageeth

Annelies zei

Willeke, in het patroon staat dat de teruggaande naalden averecht moeten worden gebreid. Klopt dat wel, want als ik naar de foto kijk krijg ik de indruk dat dat niet zo is ?