dinsdag 11 september 2012

Breirol - deel 23

Voor dit patroon heb je 49 (87) steken nodig.

Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I   = 1 steek recht breien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samen breien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde st
       over de gebreide st halen
/   = 2 steken recht samen breien
∆  = 3 recht samen breien, 1 steek afhalen, 2 steken recht samen breien,
       de afgehaalde steek over de samen gebreide steek halen
N = brei uit 1 steek 7 steken als volgt: 1 recht, 1 omslag, 1 recht, 1 omslag ,
       1 recht, 1 omslag, 1 recht. Aan de verkeerde kant deze steken
       averechts samen breien

Kijk voor meer uitleg over de nop bij deel 2.

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.


Alleen voor breirol:


De tekens in het kader 3 x breien. De naalden 1 t/m 28 1 x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. Minder in de laatste naald 2 steken. Er staan nu 47 steken op de naald.

Alleen voor de sjaal:


De tekens in het kader 7 x breien. De naalden 1 t/m 28 1 x breien.

Brei het tussenpatroon. Minder hiervoor in de eerste naald 1 steek zodat er 86 steken op de naald staan. Meerder in de laatste naald 1 steek. Er staan nu 87 steken op de naald.

Heel veel breiplezier!!!

9 opmerkingen:

Inge zei

Annelein, de link voor het restaurant in Deventer is deze:

http://www.restaurantdekeizer.nl/

Groetjes,
Inge

PS: wist niet hoe ik je anders kon bereiken......

Ageeth Dorsman zei

Heerlijk, het is echt brei-weer van-
daag! Weer heel erg bedankt!
Groetjes van Ageeth

Willy zei

Hej Willeke, mooi patroontje. Ik baal erg, want de printer doet het nu helemaal niet meer. Hopelijk komt er snel een nieuwe. Groetjes,

Annelies zei

Dank je wel. Zal even een paar dagen duren voor ik het kan maken. Jammer, want ik zou zo willen beginnen.

Lenie zei

Bedankt weer Annelein.

Groetjes Lenie

sylvia zei

Dank je wel, maar ojee, weer een nop!!
Ik ga mijn best doen.....;)
groetjes, Sylvia

Ria zei

Mooi, ik was net weer helemaal bij, maar ik ga weer snel aan de slag.Hartelijk dank voor alle mooie patroontjes.
Groetjes Ria

Guusje, zei

Bedankt voor het nieuwe patroon.

Amalin zei

Que preciosidades,me gusta mucho tu blog,pasate por el mio, tambien me gusta el punto de cruz .mandame tu imeil o correo electronico , el mio es amaliapavi@hotmail.es