woensdag 27 juni 2012

Breirol - deel 16

Wat hebben jullie lang moeten wachten om weer verder te kunnen met de breirol.  Maar nu is het eindelijk zo ver... dus... pak jullie rolletjes maar weer te voorschijn voor deel 16.

Voor dit patroon heb je 47 (88) steken nodig.

Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I   = 1 steek recht breien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samen breien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde st
       over de gebreide st halen

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.


Alleen voor breirol:


De tekens in het kader 3 keer breien. De naalden 1 t/m 16 1x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. Er worden geen steken gemeerderd of geminderd. Er staan nog steeds 47 steken op de naald.

Alleen voor de sjaal:

Even op het schema klikken voor een duidelijke afbeelding

De tekens in het kader 8 keer breien. De naalden 1 t/m 28 1 x breien.

Brei het tussenpatroon. Minder hiervoor in de eerste naald 2 steken zodat er 86 steken op de naald staan. Meerder in de laatste naald 1 steek. Er staan nu 87 steken op de naald.

Heel veel breiplezier!!!

13 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Dank je wel voor je tijd om het patroon om te zetten.

ria vogelzang zei

Mooi hoor!

Annelies zei

Dank je wel !! Het zal nog wel twee weken duren voor ik bij ben.

Lenie zei

Dank je. Gaan we weer lekket verder.

Anoniem zei

Telkens als ik de breirol zie,moet ik denken aan die van mijn Moeder.
Als er een trui gebreid werd voor ons,mochten we van de rol een patroontje kiezen.
Ze had geen beschrijving van de patronen. En waar de rol gebleven is????
Bedankt voor al het moois wat je deelt.
fijne avond en succes met het breien van de rol.
groetjes,Truus uit Drenthe.

Ageeth Dorsman zei

Yes, weer een deel van de breirol!!!
Ik ben er weer heel blij mee (en deze
keer lijkt het goed te doen...)
Groetjes van Ageeth

Rita zei

dank je wel weer Annelein


groetjes Rita

Annelein zei

@ Truus,

Wat een mooie herinnering...

@ alle anderen,

Fijn dat jullie weer zo lekker enthousiast zijn...

Anoniem zei

dankje wel het is weer heel mooi geworden

gr aafje

Carin zei

Dank je wel !!

sylvia zei

ha, fijn, weer een patroontje!!
en deel 15 is goed gelukt, hoor, er even voor gaan zitten.....in alle rust en goed tellen!! En de open hokjes waren niet hinderlijk, maar duidelijk en dus gewoon overslaan, zoals je al zei.
't Wordt erg leuk, de crisis begint toe te slaan, want ik had maar 80 gram en die is nu bijna op! Ik heb nieuw katoen gekocht, maar een andere kleur, lichtbruin, dus nu zit ik te prakke-denken of ik zal afkanten als de oude katoen op is, of een 'tussenstukje' zal breien en verdergaan: dan heb ik alle patroontjes in één rol! Het nieuwe katoen is wel iets dunner! Heb jij als ervaren handwerkste een idee??
groetjes, Sylvia

Marion zei

En nu kunnen we weer verder met de crisis/breirol. Dank je wel voor het patroon.

Groetjes van Marion

Annemieke zei

Dank je weer. Ik loop een beetje achter maar dat komt wel goed. Ik vind het nog steeds erg leuk.
Groetjes
Annemieke