vrijdag 21 april 2023

Antieke breirol... deel 20...

    Dit is het laatste breipatroon
van de antieke breirol.

Maar zoals ik vorige week al zei
komt er voor de liefhebbers
de komende twee weken
nog een toetje...
...het jaartal
en de eigen initialen.


Dit is het patroon
 van deze week.

Een leuk... lief ajourpatroon.

L E T   O P

Ook nu geef ik in het uitgeschreven patroon
alleen nog maar aan
dat je twee steken moet samenbreien.

Welke manier je moet toepassen...
...  vind je terug in de legenda.

T I P

Wanneer je tot hier bent gekomen
beheers je de ajourtechniek.

Alles wat ik je heb kunnen leren
weet je nu.

B R E I S C H E M A



Ook nu weer 
even op de afbeeldingen klikken
voor een scherper plaatje.

B R E I B E S C H R I J V I N G

De vorige keer ben je gestopt
 bij toer 96.
 

Als het goed is 
ziet je breiwerk er zo uit...

Toer 97
Lees even bij LET OP 
zodat je op de juiste manier 
de steken samen breit.

Brei een randsteek,
brei 3 steken recht,
 2 steken samenbreien,
** 1 omslag, 3 recht, 1 omslag,
3 steken samenbreien **.

Herhaal alles tussen ** en ** 
nog vier keer.

Brei 1 omslag, 3 recht, 1 omslag,
 2 steken samenbreien,
3 steken recht en 
de randsteek.

Tel voor de zekerheid
of je 45 steken op je naald hebt.

Toer 98
Alle teruggande toeren 
brei je averecht.

Behalve de randsteek,
de steken met de zwarte stippen.


Toer 99
Brei een randsteek,
brei 5 steken recht,
** 1 omslag, 3 steken samenbreien, 1 omslag, 
3 steken steken recht **.

Herhaal alles tussen ** en ** 
nog vijf keer.

Brei 2 steken recht en 
de randsteek.

Toer 101 t/m 116
Herhaal de toeren 97 t/m 100
nog vier keer.


Toer 117 en 118
Herhaal  de toeren 97 en 98.

T U S S E N R A N D 

Toer 119 en 120
Heen brei je averecht.
Terug brei je recht.

De afwerking met een muizentandje
volgt over drie weken.

Veel breiplezier gewenst.

XXX

6 opmerkingen:

Melisa- pinkernpunkinquilting zei

So delicate , intricate and beautiful. I admire your work so much. Someday I hope to learn how to create such a beauty. Have a great weekend.

Anoniem zei

Dank je wel voor dit fijne breiwerkstuk.
Het is me gelukt om het helemaal te breien.
Dat was even schrikken toen ik 6 weken geleden te horen kreeg dat ik acuut reuma heb.
Maar ondanks de pijn heb ik toch korte poosje kunnen breien.
En als de medicijnen aanslaan hoop ik weer iets meer te kunnen.
Vriendelijke groet, lia

Annelein zei

Lieve Lia, dat is zeker schrikken. Wat goed dat je een manier hebt gevonden om toch dit werkstuk af te maken. Kanjer!

Geke zei

Ik doe waarschijnlijk toch iets niet goed bij deel 20. Als ik mijn breiwerk vergelijk met het voorbeeld is dat van mij veel losser. Niet zo'n vaste baan tussen de gaatjes. Wat doe ik toch verkeerd?

Annelein zei

@Geke, lastig om te zeggen wat er niet goed gaat.

Annelies zei

Dit leek voor mij een moeilijk patroon, maar het viel reuze mee. Dank je wel weer voor het patroon !