vrijdag 13 december 2019

Breirol - winter 2019 - deel 13

Het is écht waar!

Vandaag alweer deel 13 van de winterbreirol!


Ik ben blij dat jullie
zo enthousiast zijn over de patroontjes.

Want dat vond ik in het begin
toch nog wel een beetje spannend.

Is je gisteren nog iets opgevallen?

Ik had niets gezegd over het breien 
van de 2 ribbels (= 4 naalden recht).

Ook niet over de naald recht, en de naald averecht.

Ik ben erg benieuwd of je dit uit jezelf hebt gedaan?
Of dat je vandaag even afwacht?

Heb je het nog niet gebreid 
dan mag je daarmee beginnen.



Anders kun je nu meteen verder
met het patroontje voor vandaag.

Eerst maar weer het breischema.

12
I
I
I
I
I
̶
̶
̶
̶
̶
I
I
I
I
I


I
I
I
I
̶
I
̶
̶
̶
̶
I
I
I
I
̶
11
10
I
I
I
̶
̶
I
I
̶
̶
̶
I
I
I
̶
̶


I
I
̶
̶
̶
I
I
I
̶
̶
I
I
̶
̶
̶
9
8
I
̶
̶
̶
̶
I
I
I
I
̶
I
̶
̶
̶
̶


̶
̶
̶
̶
̶
I
I
I
I
I
̶
̶
̶
̶
̶
7
6
̶
̶
̶
̶
̶
I
I
I
I
I
̶
̶
̶
̶
̶


̶
̶
̶
̶
I
̶
I
I
I
I
̶
̶
̶
̶
I
5
4
̶
̶
̶
I
I
̶
̶
I
I
I
̶
̶
̶
I
I


̶
̶
I
I
I
̶
̶
̶
I
I
̶
̶
I
I
I
3
2
̶
I
I
I
I
̶
̶
̶
̶
I
̶
I
I
I
I


I
I
I
I
I
̶
̶
̶
̶
̶
I
I
I
I
I
1

Is te doen toch?

Zit je lekker?
Schouders ontspannen?

Anders even testen door ze "los te laten".

Altijd goed om tussendoor ook even te testen.
Het voorkomt allerlei vervelende pijntjes.

Daar gaan we....

Rij 1

5R, 5A, 5R, 5A, enz.
Eindig met 5R.

Rij 2

(1R, 4A, 4R, 1A) nog 3 x herhalen, 1R, 4A.

Rij 3

3R, 2A, (2R, 3A, 3R, 2A), nog 3 x herhalen.

Rij 4

(3R, 2A, 2R, 3A), nog 3 x herhalen, 3R, 2A.

Rij 5

1R, 4A, (4R, 1A, 1R, 4A), nog 3 x herhalen.

Rij 6

5R, 5A, 5R, 5A, enz.
Je eindigt met 5R.

12
I
I
I
I
I
̶
̶
̶
̶
̶
I
I
I
I
I


I
I
I
I
̶
I
̶
̶
̶
̶
I
I
I
I
̶
11
10
I
I
I
̶
̶
I
I
̶
̶
̶
I
I
I
̶
̶


I
I
̶
̶
̶
I
I
I
̶
̶
I
I
̶
̶
̶
9
8
I
̶
̶
̶
̶
I
I
I
I
̶
I
̶
̶
̶
̶


̶
̶
̶
̶
̶
I
I
I
I
I
̶
̶
̶
̶
̶
7

Rij 7

5A, 5R, 5A, 5R, enz.
Je eindigt met 5A.

Rij 8

(1A, 4R, 4A, 1R), nog 3 x herhalen, 1A, 4R. 

Rij 9

3A, 2R, (2A, 3R, 3A, 2R), nog 3 x herhalen.

Rij 10

(3A, 2R, 2A, 3R), nog 3 x herhalen, 3A, 2R.

Rij 11

1A, 4R, (4A, 1R, 1A, 4R), nog 3 x herhalen.

Rij 12

5A, 5R, 5A, 5R, enz.
Je eindigt met 5A


Je breiwerk ziet er nu zo uit.

Een eenvoudig maar toch heel leuk patroon.

Herhaal de rijen 1/tm 12 nog een keer.

Daarna nog één keer de rijen 1 t/m 6.


Je breiwerk ziet er nu precies zo uit
als het schema hierboven.

Tenzij je natuurlijk minder herhalingen breit.

Je mag nog weer de 2 ribbels 
(= 4 naalden recht) breien.

Eén naald recht en één naald avercht.


Zo ziet mijn gebreide deel eruit.

Het is leuk om te lezen dat het breien
voor sommigen steeds gemakkelijker wordt.

Anderen laten bewonderingswaardige
doorzettingsvermogen zien!

Iedereen weer heel veel breiplezier gewenst!

Tot morgen!

XXX

19 opmerkingen:

Annelies zei

Over de helft, wat gaat het snel. Dank je wel weer voor het nieuwe patroon.

saske zei

Hallo Annelein

wat leuk deze advent rol 2019.
is het mogelijk om deze uit te printen. op de een of andere manier lukt opslaan niet.

groetjes Saskia

Truus zei

Heel leuk Annelein en ben ook begonnen.
Alleen krijg ik nog steeds geen blogs door gestuurd dus moet elke dag even opzoeken...
Leuk dat zoveel mensen enthousiast zijn over je breirol!
Dank je wel voor al het werk dat je hier aan hebt en de duidelijke uitleg.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Weer een mooi patroon voor vandaag.
Dankjewel Willeke. Lia.

Anoniem zei

Weer een mooi patroon voor vandaag.
Dankjewel Willeke. Lia.

Anoniem zei

Weer een mooi patroon voor vandaag.
Dankjewel Willeke. Lia.

Corry Sul-Zoeteweij zei

Wat is het iedere morgen weer een feest om te kijken wat we nu weer gaan breien .
K’ga nu net beginnen en wat zie ik tot mijn verbazing, de goede kant heb ik op de verkeerde kant gebreid hoe kun je zo stom zijn , maar ik haal het niet meer uit en ga lekker met m’n nieuwe patroontje verder.
En mijn laatste randje word mijn averechtse .
Veel brei plezier

Riëtte zei

Ja, dat was mij wel opgevallen van die ribbels aan het eind. Dit was voor mij het lastigste stukje. Waarschijnlijk teveel afgeleid geweest. Kom nu niet uit aan het eind met de ribbels. Kom aan de verkeerde kant uit. Nou ja ik vind wel een oplossing. Verder vind ik het leuk om mee te doen.

Riëtte zei

Ja, ik had het meteen al gezien dat het er niet stond. Van de ribbels . Zat al te zoeken.
Dit stukje heeft de meeste moeite gekost. Misschien teveel afgeleid. Ik kom niet aan de goede kant uit voor de ribbels. Snap er niets van. Maar goed zal wel kijken hoe ik het oplos. In ieder geval is het leuk om te doen.

Karen - Quilts...etc. zei

I love the design it is so pretty

Annelein zei

Hi Riëtte, niet toevallig de verkeerde kant van je breiwerk als goede kant? Is mij nl. een keer gebeurd. En toen kwam ik ook niet goed uit.

Annelein zei

Hi Corry, heel herkenbaar. Is mij ook overkomen... ik heb het ook laten zitten... ;)

Annelein zei

Graag gedaan Lia.

Annelein zei

Hallo Truus, helaas werkt de e-mail functie niet meer. Ik heb het daarom van mijn blog gehaald. Leuk en gezellig dat je mee breit!

Annelein zei

Ik denk dat je dan moet knippen en plakken in een Word document... Veel breiplezier gewenst!

Annelein zei

Graag gedaan Annelies... gaat echt wel snel...Dat wordt nog afkicken...

Annelein zei

Thank you Karen.

Maria zei

Dit was een heerlijk deel, je zag al het snel hoe het patroon zich voordeed, voor mijn was dit een makkelijk maar mooi deel!

Groet, Maria

Maria zei

Dit was een heerlijk deel, je zag al het snel hoe het patroon zich voordeed, voor mij was dit een makkelijk maar mooi deel!

Groet, Maria