donderdag 19 juli 2012

Breirol - deel 19

Hier valt de regen weer met bakken naar beneden. Dus hoogste tijd voor het volgende deel van de crisisbreirol die is gebaseerd op het patroon van Wollkistchen en met haar toestemming hier mag worden gedeeld met jullie...

Voor dit patroondeel heb je 49 (87) steken nodig.

Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I   = 1 steek recht breien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samen breien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde st
      over de gebreide st halen
/   = 2 steken recht samen breien
∆  = 3 steken samen breien

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.


Alleen voor breirol:


De tekens in het kader 3 x breien. De naalden 1 t/m 20 1 x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. In de laatste naald 2 steken minderen zodat er in totaal 47 steken op de naald staan.

Alleen voor de sjaal:


De tekens in het kader 7 x breien. De naalden 1 t/m 20 één keer breien en de naalden 1 t/m 10 nog één keer breien.

Brei het tussenpatroon. Minder hiervoor in de eerste naald 1 steek zodat er 86 steken op de naald staan. Minder in de laatste naald 2 steken. Er staan nu 84 steken op de naald.

10 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Jeetje ..elke keer als ik zie dat je hebt geblogd..maakt mijn hart een roffeltje...WAT HEEFT ZE NU WEER VOOR MOOI'S...!!!..;0)
prachtig deze breirol ook...ik print....;0)
Fijne dag ...

Lenie zei

Bedankt weer Annelein. Ik ga vlug beginnen.

Groetjes Lenie

Dorine zei

Ik ben net bij met de breirol.
Dus komt het mooi optijd.
Wat wordt hij mooi!! Ben er erg tevreden over!
Thanks voor het delen

Dorothea zei

Wat leuk is dit!!!
Ik had het nog niet eerder gezien
Hier ga ik wat mee doen.
groeten
Dorothea

Ageeth Dorsman zei

Dank-je-wel! Ik ben telkens weer blij
als er een nieuw deel komt. Het zijn
ook zulke mooie motiefjes!
p.s: is het 3 st. samenbr. als in de
voorgaande motiefjes, dus eerst 1 st
afh, 2 s.br. en afgeh.st. overhalen?
Groetjes van Ageeth

Annelies zei

Dank je wel voor het nieuwe patroon en al het werk dat je eraan hebt.

Annelein zei

@ Ageeth,

Helemaal goed.... *Ü*...

Annelein zei

@ Ageeth,

Helemaal goed.... *Ü*...

Guusje, zei

Bedankt voor het nieuwe patroon, ik had net de anderen uitgeprint weer eentje erbij. Erg leuk.

Birgitte aka Bietje zei

Ik ben al een tijdje volger van je blog, maar nu zag ik dat je in de buurt woont. Althans in de buurt van de Kantfabriek. Nou daar woon ik ook dicht in de buurt (ca. 5 km vandaan)
Ga je volgende week weer naar het borduurcafé? Ik heb het genoteerd en misschien kom ik deze keer wel. Normaal moet ik op vrijdag werken.