zaterdag 25 februari 2012

Breirol - deel 3

Vanmorgen voor een laatste keer deel 3 gekontroleerd. Volgens mij moet de beschrijving zo goed zijn.

Voor deel 3 zijn er 49 (88) steken nodig.


Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I   = 1 steek recht breien
/   = 2 steken recht samenbreien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samenbreien*
∆  = 3 steken recht samenbreien

* zie opmerking bij deel 1 over deze steek.

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.

Alleen voor breirol:


De tekens in het kader 7 keer breien. De naalden 1 t/m 8 1x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. Er hoeven voor het volgende patroon geen steken gemeerderd of geminderd te worden.
Alleen voor de sjaal:


De tekens in het kader 13 keer breien. De naalden 1 t/m 8 3 x breien.

Voor het tussenpatroon heb je 86 steken nodig. Dat betekent dat je in de 1e naald 2 steken moet minderen. Deze 86 steken zijn ook nodig voor het volgende deel.

8 opmerkingen:

Wieke van Keulen zei

Je bent wel goed bezig, zeg. Leuk om te volgen en te zien hoe verschillend de patronen zijn; de een nog mooier dan de ander. Ik krijg ook niet genoeg van je witte gehaakte deken. Daar scroll ik telkens als ik op je site ben even naar toe.

Elizabeth zei

Bedankt voor dit mooie patroontje. Ik denk dat ik het ga verwerken in m'n eigen breirol of misschien in de deken...
Natuurlijk zet ik dan een linkje op m'n blog naar die van jou, waar ik het patroontje heb gevonden!

Groet, Elizabeth

Guusje, zei

Wat een leuk patroon en wat leuk dat je aan een breirol bezig bent, dat is zo leuk om te maken.

Anoniem zei

Annelein.

Weer heel hartelijk bedankt voor de vertaling van het patroon.

Groetjes Gerda

sylvia zei

dank je wel voor het duidelijke patroontje: ze zijn gebreid!!
groetjes, Sylvia

Annelies zei

Vanavond deel 3 gebreid. Was leuk om te doen. Bedankt voor het patroon.

Anoniem zei

zoekend naar een patroon voor een babydeken kwam ik op de adventsrol. Maar ik heb dag 2 overgeslagen. ik krijg geen 7 steken tegelijk averrechts gebreid. Of snap ik t patroon niet? Verder erg leuk te doen!

Elly van Veen zei

Wat een leuk patroon is dit.