dinsdag 10 april 2012

Breirol - deel 8

Leuk om jullie reacties op deze breirol te lezen. Voor de één is het gesneden koek, voor de ander een echte uitdaging.

Te bedenken dat het patroon eigenlijk een mysterie breiwerk is. Dat wil zeggen dat Kristin geen foto's van de patroontjes op haar blog laat zien.

Bijna altijd was de beschrijving heel duidelijk. Soms moest ik ontdekken wat er precies met een nieuw patroon werd bedoeld. Maar dat was nu ook net het leuke aan dit hele project.

Voor deel 8 van de breirol heb je 48 (87) steken nodig.


Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I   = 1 steek recht breien
/   = 2 steken recht samenbreien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samenbreien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde st over
       de gebreide st halen

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.

Alleen voor breirol:


De tekens in het kader 4 keer breien. De naalden 1 t/m 6 1x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. In de laatste naald 1 steek minderen voor het volgende patroon. In totaal staan er nu 47 steken op de naald.

Alleen voor de sjaal:


De tekens in het kader 8 keer breien. De naalden 1 t/m 6 4 x breien.

Voor het tussenpatroon heb je 86 steken nodig . Minder in de eerste naald daarom 1 steek. In de laatste naald 1 steek meerderen. Er staan nu weer 87 steken op de naald.

Je hebt nu een derde deel van de breirol af!

8 opmerkingen:

Annelies zei

Wat leuk ! Ik ben bij met de rol van Joke en moet zeggen dat deze erg kriebelt hoor. Wie weet !

Lida zei

Abracadabra voor mij! Van dit soort patronen snap ik dus niks, ik hou het maar bij mijn lapjes! Maar iedereen veel plezier met de steekjes
Lida

Anoniem zei

Ik heb onlangs wat breirollen gezien, en het intrigeert wel hoor, al die verschillende patronen. Maar het idee, dat ik er daarna 'niks' (nou ja, niks praktisch dan) mee kan doen, weerhoudt me er van... Gek he, wat ik maak, moet wel een praktisch doel dienen... Maar wie weet, als ik uitgebreid ben voor iedereen, dat ik er dan nog wel eens ooit aan zal beginnen!

Hennie zei

Je breirol ziet er erg leuk uit, maar ik hou me in hoor, ha, ha, ha.

Groetjes Hennie.

Ageeth Dorsman zei

Fijn, het volgende deel! Ik ben zomaar
ineens helemaal verslingerd aan je
breirol! Ik ben met Pasen begonnen en
inmiddels helemaal bij. Een ware uit-
daging voor mij, want een echte brei-
prof ben ik niet. Van deel 7 was ik
maar wat blij, dat ik de afbeelding
erbij had, want waar kwamen nu die
rechte en averechte steken aan de
achterkant? Maar het is gelukt en ik
ben apetrots op mijn breirol-in-wording, dat zul je begrijpen!
Snel deze printen, dan kan ik weer
verder. Dankjewel hiervoor (ik zal
het binnenkort even laten zien op
mijn blog) en groetjes van Ageeth.

sylvia zei

Dank je wel!!!!
groetjes, Sylvia

Anoniem zei

Dank je wel voor het nieuwe patroon.

groetjes Gerda

Annelies zei

Ik zie dat ik hier op 11 april nog zei "wie weet". Het patroontje zit er in.