vrijdag 28 oktober 2022

Hoe het zo kwam...

Vanmorgen zijn de laatste
steekjes geborduurd.

Gisteren dacht ik het
al af te hebben...

... maar daarna zijn er 
toch nog wat aanpassingen
gedaan.


Het is een leerzaam proces.

Het begon met de mooie pindrum
van Simone van Soedidee.

Hier (klik) en hier (klik)
 kun je er meer over lezen.

Die wilde ik zo graag maken...
...maar ik heb niets met poezen.

...*Ü*...


Meteen plopte er een idee op.

Het mandje op de plek van de poezen
en dan alles 
naar  beneden "verhuizen".

Ook wil ik de pindrum graag
het hele jaar gebruiken...

...dus viel "herfst" ook af.


Woensdag liet ik jullie
de onderste helft zien.

Daarna waren de letters
aan de beurt.


Klik eerst op het plaatje
ensla de afbeelding dan pas op.

Je krijgt dan een duidelijker patroon.

En voor de letters had ik 
toch echt meer houvast nodig.

Dus werd er getekend, 
geschoven, opnieuw getekend,
geborduurd, nog weer wat aangepast
 en sommige letters opnieuw geborduurd.

Totdat het naar mijn zin was.

Diep respekt voor alle ontwerpers...
...het voelt bijna als een bevalling...
... heel intens...

... *Ü*...


En zo is dit mijn interpretatie
van de pindrum van Simone geworden.

Nu alleen nog dit ieniemienie lapje
...geborduurde deel 8,5 x 4,5 cm...
in een pindrum veranderen.

Dat gaat een gepriegel worden...
benieuwd of het lukt.

XXX

4 opmerkingen:

marga zei

Wat heb je daar veel werk mee gehad maar het is zo wel heel persoonlijk geworden. Prachtig en succes met het afmaken. Gr. Marga

Daniëlle zei

Echt super!

Karen - Quilts...etc. zei

the embroidery is beautiful

Annelies zei

Erg leuk !!