dinsdag 3 juli 2012

Breirol - deel 17

Voor dit patroon heb je 47 (87) steken nodig.

Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I   = 1 steek recht breien
O = 1 omslag
∆  = 3 recht samenbreien; 1 steek afhalen; 2 steken recht samenbreien;
       afgehaalde steek over de samengebreide steek halen
\   = 2 steken recht samen breien, 1 steek afhalen, 1 steek breien, de
       afgehaalde steek over de gebreide steek halen
/  = 2 steken recht samen breien

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.


Alleen voor breirol:


De tekens in het kader 4 keer breien. De naalden 1 t/m 16 1x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht.
Er worden geen steken gemeerderd of geminderd. Er staan nog steeds 47 steken op de naald.


Alleen voor de sjaal:

Even op het schema klikken voor een duidelijke afbeelding

De tekens in het kader 8 keer breien. De naalden 1 t/m 28 1 x breien.

Brei het tussenpatroon. Minder hiervoor in de eerste naald 1 steek zodat er 86 steken op de naald staan. Er worden geen steken gemeerderd of geminderd. Het volgende patroon wordt ook met 86 steken gebreid.

10 opmerkingen:

aafje zei

dankje weer voor dit mooie nieuwe patroon ga er zo weer aan beginnen
gr aafje

Marguerite zei

Zie steeds vaker een breirol voorbij komen. Wat ziet dat er leuk uit. Bij mij slingeren her en der in huis proef breilapjes rond. In zo'n breirol heb je ze gewoon aan elkaar zitten. Of hoor je een vast patroon aan te houden.
Groetjes Marguerite

Ageeth Dorsman zei

Dat is fijn, nu zo snel na het vorige
deel kunnen we al weer door! Weer heel
hartelijk bedankt! Het wordt al een
flinke (en prachtige) rol.
Groetjes van Ageeth

Willy zei

Ik ben een tikkeltje achter, maar pak snel de draad weer op.

Jeanny zei

Wee een heel mooi patroon, ik heb het net af.
Lieve groet.

Marion zei

Vanmorgen net het vorige deeltje klaar en vanmiddag aan dit deel beginnen. Ik heb er zin in.

Groetjes en weer bedankt.
Marion

Carin zei

Dank je wel weer !!!

Anoniem zei

Dank je wel!Zo vlug al weer een nieuw patroon.Ik ben helemaal bij met mijn breirollen ben er dus erg blij mee.

Groeten van Veronique.

Guusje, zei

Wat een mooi patroon, dank je wel.

Anoniem zei

Beste Annelein,

Ik ben met je breirol begonnen maar ik mis een aantal patronen/nummers. Hoe kan ik dat het beste doen? Kan ik het bij je kopen of moet het op een andere manier? Graag hoor ik van je.
Je blog is fantastisch!

Hartelijke groet,
Anja Roth