woensdag 25 december 2019

Borduurwerkje...

Voor vandaag heb ik 
een leuk borduurpatroon...

Het is het patroon dat ik oorspronkelijk
 voor de breirol heb bedacht.

Het patroon dat ik als eerste als afsluiting
van het winterbreirol - avontuur heb gebreid.


Met prachtige sneeuwvlokken...
... maar helaas niet mooi als breiwerk.

Zo jammer dat ik vergeten ben
een foto van het breiwerk te maken
 voordat alles in 5 tellen weer was verdwenen...


Maar borduren kan ik ook...
... *Ü*...

Mijn eerste AFFO voor 2020.


Want dat jaartal...
...2020...
vinden sommige dames 
niet leuk om te borduren...
... *Ü*... 


Ik heb daar geen problemen mee...
... het doet mij denken aan XOXO...
  
En zo heb ik toch
het originele ontwerp
voor deze breirol 
mooi kunnen vastleggen
in dit borduurwerkje. 


Wat een geweldig avontuur 
is de winterbreirol geweest.

Helemaal op mijn manier...
... ik ben niet zo van het ver vooruit plannen.

Een beetje onder tijdsdruk...
...dat werkt vaak heel goed bij mij.

De breirol is er gekomen
als bedankje aan mijn trouwe lezers hier,
op mijn blog.

Zonder jullie geen blog.


Dat er buiten jullie nog meer meisjes
mee gingen breien was te voorzien...
... maar niet in deze grote aantallen.

Meer dan 2000 keer per dag werd 
mijn blog bezocht...

Op sommige dagen zelfs meer dan 2500 keer. 

En gisteren was helemaal een topper...


De één heeft gisteren de breirol af gekregen.

Een ander gaat morgen, op 2e Kerstdag,
 haar eerste steekjes breien.

Dus voorlopig zal er in de breirollen-groep (klik)
op FB nog veel moois te zien zijn.


Het borduurtje krijgt nog
een leuke bestemming...

Wat weet ik nog niet precies...
maar in mijn hoofd
komen heel veel ideetjes naar boven.


Hier is het patroontje.

Zodat je dit zelf ook kunt borduren.

Je dacht toch niet dat ik de borduursters
zou vergeten die al jaren 
trouw mijn blog volgen?!

Omdat je natuurlijk je eigen initialen
wilt borduren
 vind je hier (klik) een raster
om je eigen initialen te tekenen.

Ook zijn daar de andere letters te vinden.


 Ik wens je hele goede dagen toe!

XXX

9 opmerkingen:

Annelies zei

Goedemorgen Willeke. Ik ga als het lukt vandaag en anders morgen het laatste deel borduren.
Wat was het leuk om te doen. Dank je wel voor alle patronen !
Fijne kerst toegewenst !

Else zei

Willeke bedankt voor alle energie die je afgelopen weken in de breirol hebt gestoken. Het is een feestje om te breien en nu nog als toetje een borduurtje te gek! Jij ook hele fijne feestdagen en een gezond en creatief 2020. Dikke knuffel en liefs Else

Annelein zei

Heel graag gedaan. Jij ook een fijne kerst gewenst Annelies.

Annelein zei

Dank je wel Else... met veel plezier en liefde gedaan.

Karen - Quilts...etc. zei

so pretty! have enjoyed following along this past month on all your stitching

marga zei

Een prachtig borduurwerkstuk. Dank je wel voor de breipatronen die je voor ons maakte.
Vandaag voor mij dag 18 dan gaat de breirol dit jaar nog af komen.
Groeten
Marga

Truus zei

Leuk dit borduurwerkje maar eerst de breirol en nog geen idee hoe ik het ga afmaken aan het eind.
Gezellige Kerstdag
groetjes, Truus uit Drenthe

De borduurvrouw zei

Dank je wel voor het leuke borduurpatroontje. Ik ben een borduurster in hart en nieren maar je hebt me wel aan het breien gekregen. Ben al aan het bedenken of ik de crisisrol nu ga maken. Wat een gezellige foto's laat je zien met het borduurtje, ben benieuwd hoe je hem af gaat werken. Over drukte op je blog gesproken: ik heb je blog zo vaak bezocht dat als ik in Google de letter A intyp hij als eerste zoekresultaat met jouw pagina komt :-) Nog een fijne Tweede Kerstdag, ik ga me storten op dag 23. Nogmaals dank voor al je werk.

Het lieve leven... zei

wat een leukerd!!