dinsdag 15 mei 2012

Crisisbreirol deel 12

Wat een verschil met gisteren. Toen scheen het zonnetje volop. Nu is het koud en nat. We hebben hier zelfs hagel voorbij zien komen. Echt breiweer dus.

Vandaag dus patroon 12 van de breirol. Zelf had ik hem bijna uit de breirol weg gelaten. Breien volgens het patroon vond ik niet mooi worden. Dus maar alles uitgehaald en wat variaties geprobeerd. Dit is het geworden...

Voor dit patroon heb je 48 (86) steken nodig.
Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I   = 1 steek recht breien
-  = 1 steek averecht breien
/   = 2 steken recht samen breien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samen breien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde st over de
       gebreide st halen

Onderstaande steken komen alleen voor in de sjaal. Daar heb ik het patroon niet voor aangepast. Vind je het resultaat niet mooi worden dan kun je de sjaal op dezelfde manier breien als de breirol. Je moet dan zelf even uitzoeken hoe je een mooie verdeling van de steken krijgt. Het patroon van de sjaal heeft namelijk minder steken dan het patroon van de breirol.

ᴧ  = 3 steken recht samen breien
v = 3 steken door achterste lus samen breien

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.


Alleen voor breirol:

 
De tekens in het kader 2 keer breien. De naalden 1 t/m 12 1x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. In de laatste naald 1 steek minderen voor het volgende patroon. Er staan nu 47 steken op de naald.

Alleen voor de sjaal:

 
De tekens in het kader 4 keer breien. De naalden 1 t/m 12 2x breien.

Brei het tussenpatroon van 86 steken. Meerder in de laatste naald 1 steek. Er staan nu 87 steken op de naald.

9 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een prachtig deel, schitterend.

sylvia zei

mooi patroontje, ik loop er inmiddels wel eentje achter......:(

Anoniem zei

Hallo Annelein,

Weer bedankt voor deel 12, en na je logje van gisteren heb ik spijt dat ik niet meegedaan heb met de SAL van de romantic sampler.

Groetjes Gerda

Ageeth Dorsman zei

Bedankt voor het nieuwe deel, dan kan
ik weer verder! Alleen 1 vraagje: de
tekens voor het 3st. samenbr. komen
alleen voor bij de sjaal en niet bij
de rol. Klopt dit? Ik wacht even op je
antwoord, voordat ik de pennen pak!
Groetjes van Ageeth

Ineke zei

Mooi patroontje is dit!

Annelein zei

Klopt helemaal. Ik heb het patroon alleen voor de breirol aangepast....

Ageeth Dorsman zei

Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga
weer zo snel mogelijk verder (morgen
dus!)Het wordt een prachtige rol en ik
ben heel blij, dat je dit voor ons op
je blog zet!
Groetjes van Ageeth

Carin zei

Dank je wel Annelein. Ik heb zojuist deel 1 uitgeprint en ga vanavond beginnen. ik hoop snel jullie bij te zijn met alle delen.
I.v.m. een tennis elleboog moet ik wat afwisseling vinden in het alleen maar quilten dus dan maar een breirol erbij gaan beginnen hihihi ...

Yolanda zei

Willeke, misschien zie ik het verkeerd maar in dit patroon laat jij ons 1x de nld 1-12 breien maar in jouw breisel zie ik nld 1-6 nog een keer herhaalt.....3x het gaatjes patroon.
Ik wacht even op je antwoord voordat ik aan 13 begin.

Mvg Yolanda