dinsdag 7 augustus 2012

Breirol - deel 21

Het is weer tijd voor de crisisbreirol. Wil je weten waarom het een crisisbreirol heet? Dat is allemaal hier te lezen. En hier staan nog meer berichtjes over dit breirolletje...

Dit patroontje is gelukkig niet zo lastig als de vorige...

Voor dit patroon heb je 47 (85) steken nodig.

Denk er aan de eerste en laatste 3 steken altijd recht te breien. Deze staan niet op onderstaand schema weergegeven.

I   = 1 steek recht breien
O = 1 omslag
\   = 2 steken recht samen breien, 1 st afh, 1 st breien, de afgehaalde st
       over de gebreide st halen
/   = 2 steken recht samen breien

Alle teruggaande naalden averechts breien, tenzij anders aangegeven.


Alleen voor breirol:


De tekens in het kader 3 x breien. De naalden 1 t/m 12 1 x breien.

Voor het tussenstuk 4 naalden recht breien (=2 ribbels). Gevolgd door 1 naald recht en 1 naald averecht. Er hoeft niet gemeerderd of geminderd te worden. Het volgende patroon wordt ook met 47 steken gebreid.

Alleen voor de sjaal:


De tekens in het kader 7 x breien. De naalden 1 t/m 12 2 x breien.

Brei het tussenpatroon. Meerder hiervoor in de eerste naald 1 steek zodat er 86 steken op de naald staan. Meerder in de laatste naald 1 steek. Er staan nu 87 steken op de naald.

Veel breiplezier!

10 opmerkingen:

Annelies zei

Wat snel weer een nieuw patroon. Heerlijk met dit weer. Dank je wel !!!

Ageeth Dorsman zei

Wat fijn, weer een stukje van de rol!
Je bent deze keer super-snel, want het
is voor het eerst, dat ik de vorige
nog niet heb gebreid. Dank-je-wel
weer! Groetjes van Ageeth

Lenie zei

Zeker snel. Lekker hoor ga vandaag gelijk beginnen. Bedankt.

Groetjes Lenie

Hilde zei

Leuk dat ie weer een stukje groter wordt!

KijkDaarIs zei

gedverdrie wat is dit toch leuk...maar moeilijk!!!

Else zei

Ik ben nog niet zover maar weer bedankt, weer een mooi patroontje erbij! Fijne avond, Else

sylvia zei

ha fijn, weer een patroon!! Heb gisteravond het 20ste gedaan: au, zere vingers........;)
groetjes, Sylvia

janita m zei

Prachtig stukje kunstwerk.

Marion zei

Wat lekker snel. Ik moet de vorige ook nog breien maar ik zie er een beetje tegenop.

Gr. Marion

Elizabeth zei

Ik vind je breirol zo mooi, telkens als ik weer een deel voorbij zag komen, dacht ik: ik ga em maken!
Dinsdagmiddag ben ik begonnen, met hele dunne katoen op naaldje 2..
Wat een prachtige patronen, ik ben gek op ajour! Ik ben nu bezig met deel 5...

Groetjes, Elizabeth