donderdag 10 september 2009

Dagje uit...

Een dagje uit. Donderdag, 30 augustus, ben ik op pad geweest. Samen met mijn dochter. Heerlijk om zo met elkaar iets gezelligs te doen. Eerst naar Tilburg. Een bezoekje aan Dorry stond al heel lang op mijn verlanglijstje. Maar de afstand hè. Ik had al twee maanden NS-kaartjes van Blokker thuis liggen en die moesten toch echt gebruikt worden. Dus… op naar Tilburg. Het was meer dan de moeite waard. Wat een leuk winkeltje. Erg gezellig en hele mooie stoffen. Helemaal mijn smaak.

Er viel veel te bewonderen. Wat betreft nieuwe aankopen heb ik me weten te beheersen. Er liggen op dit moment al stofjes voor verschillende projecten klaar. Wel heb ik een leuk achtergrondstofje gevonden voor mijn Antique Quilt. Daar kan ik dus eindelijk mee beginnen.

Verder ben ik gezwicht voor een stoffenpakketje dat ik vlak voor vertrek gelukkig nog zag. Ik ben er als een blok voor gevallen. Jammer genoeg was echte quiltje niet aanwezig. Ik probeer nog via Dotty een foto te krijgen.


Het patroon van deze tas heb ik al heel lang willen hebben. Ondertussen ben ik zelf al een ideetje aan het uitwerken voor een eigen ontwerp.

Ook zagen we nog een heel lief schattig miniatuur hexagonquiltje. Dochterlief wil hier mee aan de slag gaan. Ik heb nog geprobeerd haar eerst een wat groter hexagonnetje te laten gebruiken, maar nee hoor. Dit was een prima quiltformaat voor haar beer.

DD heeft stofjes bij mijn voorraad gevonden. De eerste bloemetjes zijn al klaar. Heerlijk om haar bezig te zien. Wat een gepriegel maar het ziet er erg schattig uit.


Het gaat haar goed af. Jammer genoeg hebben we geen foto gemaakt van het voorbeeld. Dus… mocht iemand mij daaraan kunnen helpen…

In de winkel was het een gezellige drukte. Er werd voor thee en koffie gezorgd. Met z’n allen aan de lange tafel. Dorry achter de naaimachine om de quilt voor haar dochter van een schulprand te voorzien. Hij is in het echt nog mooier dan op de foto.

De rest van de dag hebben wij in Den Bosch doorgebracht. Een leuke winkelstad.

Al met al een geslaagde dag…

Geen opmerkingen: