woensdag 13 januari 2010

Winter en andere perikelen...

De winter houdt maar aan. Al weer bijna vier weken ligt Nederland verborgen onder een witte deken. Maandag hebben we heerlijk genoten van een wandeling op de Holterberg. Nagenoeg geen mens tegen gekomen. De sneeuw die onder onze voeten knirspte. De bomen voorzien van een mooie witte laag. Puur genieten.


Hier heb ik ooit een borduurwerkje van gemaakt. Het was erg leuk om te doen. 'k Zal toch eens gaan kijken waar ik het gelaten heb.

Van een lieve vriendin kreeg ik onderstaand tekst.

Het is 1942 .....
het is oorlog
het vriest 20 graden
er ligt een halve meter sneeuw
de treinen rijden
het openbaar vervoer rijdt
de winkels worden bevoorraad
de straten worden schoongemaakt
iedereen is op straat en helpt mee

Nu ruim 60 jaar later .....

het is 2010
het is vrede
het vriest 5 graden
er ligt 20 cm sneeuw
er rijden geen treinen
er is geen openbaar vervoer
de winkels hebben geen voorraad
er is geen straat of weg schoongemaakt
er is een oproep om thuis te blijven

Hoe zal het over 60 jaar zijn?

Er is op internet ook een polygoonfilmpje te vinden genaamd winter 42. Het lukt me niet om hier een link te plaatsen. Maar het is wel erg leuk om te zien.


Deze gezelligerd ben ik begin januari bij haar tegen gekomen.

Geen opmerkingen: