zondag 16 november 2014

Workshop wintersokjes...

Tik, tik, tik ... tik, tik, tik.... tik, tik, tik.
Horen jullie dat ook?
Het is het gezellige getik van mijn breipennetjes.
 
Er worden hele leuke wintersokjes gebreid.
Natuurlijk in mijn favoriete kleur rood.
Hoe kan het ook anders.
 

Geinspireerd door mooie foto's op pinterest wilde
 ik graag een eigen breibeschrijving maken.
En dat is gelukt. 
 
'k Ben er zelf helemaal verliefd op.
En het is zo leuk om te doen.
 
Want wij hadden een plannetje bedacht.
Zou het niet leuk zijn een workshop 
wintersokjes breien te geven?
Gezellig een zaterdagmiddag met
 elkaar breien en beppen? 
 

Het vinden van een datum was wat lastiger.
November en december zijn
 hier altijd drukke maanden.
Met verjaardagen, een trouwdag
 en andere feestelijke dingen.
 
Maar het is gelukt!!!
Dit keer op een zaterdagmiddag, 29 november,
van 13.00 tot 17.00 uur.
 

We maken dan een basissokje in streeppatroon.
In de beschrijving staan nog zes patroontjes.
 Om thuis lekker zelf mee aan de slag te gaan.

De techniek is niet moeilijk.
Niets ingewikkeld met breien op vier pennen.
Twee breinaalden heb je maar nodig.
 En natuurlijk wat basiskennis breien.
De rest doen we samen...
 
 
Opgeven voor de workshop kun je bij Jookies.
Daar vind je binnenkort meer
informatie over de cursus.

 Wie weet... zie ik je dan!
Ik ga gauw weer verder.
 
Tik, tik, tik ... tik, tik, tik.... tik, tik, tik.

18 opmerkingen:

Corine zei

Erg leuke sokjes!
Succes met de workshop! Is altijd gezellig om met meerdere heerlijk te breien/kletsen!

Groet, Corine

Truus zei

Leuk zo'n workshop!Zien er leuk uit die sokken.
Heb ik het nou goed gelezen??? op 2 breipennen sokken breien???
Succes en veel plezier
groetjes,Truus uit Drenthe

Guusje, zei

O wat zijn ze leuk en wat een leuk idee. Veel succes ermee.

Marga zei

Wat maak je mooie dingen, ga zeker vaker bij je kijken.
groet Marga

Anoniem zei

Die breiwerkjes zien er prachtig uit! Wat ik me echter afvraag is: zijn dit eigenlijk wel sokjes voor mensenvoeten of zijn het sokjes voor poppenvoetjes of om in de kerstboom te hangen? Maar misschien kun je, als je deze sokjes hebt leren breien, ook grotere sokken op dezelfde manier breien?
Je maakt me wel héél nieuwsgierig: sokken breien met 5 naalden is mij tot nu toe nooit gelukt, hoe gaat dat dan op 2 naalden? Krijg je dan geen akelige bobbel van de naad in de sokken?

Maria.

marga zei

Wat een schatjes. Een heel leuk idee voor in de Kerstboom.
Groeten
Marga

Hermie zei

leuk die kerstsokjes

Ik ben Esther zei

Superleuk de sokjes!! Lijkt me helemaal gezellie om mee te breien, dus ik ga zeker mijn best doen om te komen die dag.
Even wachten dan maar op de vermelding bij Joke...:O)
Groetjes Esther

KijkDaarIs zei

Wat een MOPPIES!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zaterdag ...showtime ??????
Fijne dag...;0)

Elisa zei

Oh wat een leuke sokjes :)

Ik ben Esther zei

Hoi Willeke,
Nog even een berichtje,ik kan nergens je email adres vinden,wil je mij even mailen op esther_ingrid@live.nl ?
Groetjes Esther

Joyce (QUILTDJOOJS) zei

Aaaaaach wat een lieffiessss! Neem je ze mee :-))

Elza zei

Schatjes helaas een beetje ver.

Awesome Needles zei

Hello, how are you? You have a very nice blog, not to miss any post I do follower. I invite you to know my blog and if you like you make my follower too. A greeting
http://awesomeneedles.blogspot.com.es/

Hobbyrita zei

Prachtige lieve hele mooie kerstsokjes, die wil toch iedereen maken of in huis hebben! Fijn dat jullie er een workshop rond geven, helaas is het een beetje ver voor me, spijtig.
Grtjes, rita.

Annelein zei

@ Truus....
Ja echt.... breien op 2 pennen...

@ Maria...
Het is het formaatje baby- en poppen of berensokje... en de rest... bewaar ik dit keer alleen voor de workshop....*Ü*...

@ Esther...
Ik vind het ook superleuk om jou dan te zien!

@ Gerda...
Ik vind het ook echte moppies... en zo leuk om te doen!

@ Joyce...
Jullie hebben het zo liiieeeffff gevraagd. Joke moest ze wel meenemen...*Ü*...

@ Elza en Rita...
Jammer dat het voor jullie te ver is... maar heerlijk dat we via bloggen even bij elkaar mee kunnen genieten...

@ al de anderen...
Bedant voor jullie lieve reachties!!!

Marja van de Nes zei

Oh wat leuk, die sokjes! Maar ik kan niet op 29 november... Ik zou wel heel heel heel graag een pakketje willen kopen om ze thuis te maken. Kan dat ook? Of desnoods alleen de werkbeschrijving? Please?
Groeten, Marja

Annelein zei

@ Maria

Jammer dat je de 29 ste niet kunt. De patroontjes zijn voorlopig alleen voor mijn workshop bedoeld...