vrijdag 3 april 2015

Verliefd... op een tas...

Een paar weken geleden werd ik
helemaal hoteldebotel van een tas.

Eerst probeerde ik het nog wat te negeren.
Maar er was geen houden aan.
 Hopeloos verliefd... op een tas... *Ü*...

Dus werden de data van de
workshops in de agenda gezet.

De eerste dag lag een lief
stapeltje op mij te wachten.
 

Het lintje ging eraf.
En toen werd er getekend.
Direct op de stof.
 
Daarna kwam het knipwerk.
Alles eerst checken en nog eens checken.
Toen mocht de schaar erin.
 
Hetzelfde nog een keer herhalen met de binnenvoering.
Gelukkig had ik een ruitje.
Dat werkte erg gemakkelijk.
 
Met een tas vol lapjes, vulling, patroon, en borduurzijde
ging ik aan het eind van de middag voldaan naar huis.
 
 
Deze week kwam de lockmachine op tafel.
Want op de buitentas mag geborduurd worden.
En daar heb ik heel veel ideetjes voor.

Maar borduren gaat wel zo prettig met
een lap die niet meer kan rafelen.
 
De naaimachine stond ook in de buurt.
 Want de hengsels mogen al gemaakt worden.
Net als de binnentas, met of zonder opbergvakken.

Maar ik ben niet verder gekomen dan de hengsels.
Over de binnentas zal ik maar helemaal niet beginnen.

Vanmiddag is de laatste workshop.
Daar heb ik erg veel zin in.

Maar help... ik ben nog lang niet
 zo ver dat de tas in elkaar kan.


Er is zelfs nog geen steekje geborduurd.

Hoe dat zo is gekomen?
Tja... er ligt hier een heel leuk haakwerkje.
Waar ik maar niet genoeg van kan krijgen.

Die is nu zover dat ze weer voor even uit logeren kan.
Granny verheugt zich er al helemaal op.
Ze zit al sinds vanochtend klaar.
 
Ik ga vanmiddag heel goed opletten
 en luisteren naar wat de juf zegt.
Zodat ik de tas later thuis af kan maken.

 En er komen vast ook nog wel accessoires bij.
 
Nu maar hopen dat de juf niet
al te streng is....*Ü*...

Fijne dag allemaal!!!

6 opmerkingen:

Unknown zei

Je weet de spanning wel op te voeren!!
En ik heb nu eenmaal een 'tassen-tic'.... Dus ben ik heel benieuwd naar jouw resultaat!!
Laat je ons niet te lang in spanning?

Groetjes,
Marian

Renee zei

Ik ben ook zo benieuwd naar het eindresultaat. Heb dezelfde stof in huis en nog geen leuk tassenpatroon ervoor.
Groetjes,
Renee

Truus zei

Wat spannend hoe de tas er uiteindelijk uit gaat zien!
Veel plezier met het afmaken.
Fijne Paasdagen
groetjes,Truus uit Drenthe

Joke zei

Reken maar dat dat een mooie tas gaat worden!
Voor je logerende Granny wordt goed gezorgd hoor. Ze is prachtig!

Marjan zei

Oh, ik ben nieuwsgierig naar de tas! De kleuren en stofjes vind ik helemaal geweldig! Ik hoop dat je er snel weer een blogje over plaatst :-)
Groetjes weer

Willy zei

Hé het materiaal voor de tas. Ik lees je blog de verkeerde kant op.