woensdag 22 juni 2016

QIPD (deel 1) ...*Ü*...

Het is maandagochtend en ik heb een QIPD...
een Quilt In PRIVATE Day.
 
Met allemaal lieve vriendinnetjes...*Ü*...
 
 
De tas is ingepakt en staat bij de deur...
...te wachten op mijn privé-chauffeur.
 
Wat een luxe!!!
 
Beer houdt de straat goed in de gaten...
Komt er al iets aan?
 
 
In de tas zitten deze spulletjes...
In alle vroegte klaargelegd.
 De kadootjes netjes ingepakt.
 
Nog één keer alles goed nakijken...
heb ik alles bij mij?
 
Zo snel de fotocamera er nog bij.
Stel dat ik die vergeet?
 
Daar moet ik niet aan denken.
 
 
Ineens gaat beer staan.
 
Er komt een auto aanrijden....
zou dat de taxi zijn?
 
 
Ja hoor, de chauffeur is er!
 
Wie wil nu niet met zo'n lieve schat mee?
 
Na een tussenstop zijn
Gerda en Willy ook van de partij.
 
 
En dan... dan komen wij aan op de meest
 quilterige plek die ik ken...*Ü*...
 
En ja.... het is nog quilteriger dan
je ooit zou kunnen bedenken...
 
Het gezellig huis van Ingrid (klik).
 
Ik voel mij er meteen helemaal thuis...
 
Zou er zo maar een paar weken
 kunnen onderduiken...
 
We worden in ieder geval overgoten
met vitamine L en Q
 
....Liefde en Quilts...
 
 
Natuurlijk is deze kleine muis,
 (sorry meneer muis),
ook van de partij...
 
Samen met mevrouw muis heeft hij
een plekje waar hij de kamer goed kan overzien.
 
Mevrouw muis heeft het zekere
 maar voor het onzekere genomen
en heeft het zich gemakkelijk gemaakt.
 
Meneer muis houdt ons
wat argwanend in de gaten.
 
Gaat dat wel allemaal goed met "zijn" quilts?!
 
We hebben even een kort onderonsje
 en hij is enigszins gerustgesteld...*Ü*...
 
Natuurlijk word ik helemaal verliefd
 op de mooie fijne borduurwerkjes.
 
'k Heb meneer muis gevraagd of hij,
daar ook hééééél goed voor wil zorgen...
 
 
Al snel komen de werkjes op tafel...
 
Joyce (klik) wil natuurlijk even van de juf weten
of ze het allemaal goed doet...
 
Quiltjuf Goof is helemaal tevreden
met zo'n enthousiaste leerling....
 
 
Ja en toen werden wij allemaal even stil...
Het blaadje van Mienke (klik)...
 
Eigenlijk net zoals zij het had liggen...
klaar om in een verloren uurtje aan te prikken....
 
Met in de doosjes nog de voorbereidingen
voor andere prachtige hexagonnetjes...
 
 
En toen deze prachtige quilt van Gerda (klik)...
 
Waarin zoveel haar aan Mienke doet denken
 dat de quilt "Mienke's quilt" heet.
 
 
Het was al een prachtige quilt...
maar nu is het ook nog een
 héééél bijzondere quilt geworden....
 
Hij wordt uitgebreid bewonderd...
 
 
Dan deze klokhuisjesquilt van Joyce.
 
Elke keer weer een feestje om te zien.
 
Deze foto doet totaal geen recht aan
 het fijne kleurgebruik
en de uitstraling van de quilt.
 
 
Ja... en als we dan toch met appeltjes bezig zijn
komt deze beauty van Joke (klik)
ook te voorschijn...
 
Wil je deze quilt in het echt bewonderen?
In september zijn er open dagen met een
heuze quilttentoonstelling (klik).
 
Toch ook maar weer met mijn appeltjes verder....*Ü*....
Het werkt in ieder geval erg aanstekelijk...
 
 
Gerda laat nog meer schatten zien...
 
Deze is al héééééél lang een favoriet van mij...
de lieve tere stofjes... de pareltjes... het broderietje...
 
Ik voel me dan altijd helemaal een meisjes-meisje...
terwijl ik vroeger toch echt een jongens-meisje was...
 
Zie je dat lekkers links...
als het aan Ingrid had gelegen
konden ze mij terug rollen naar huis...*Ü*...
 
Wat zijn we verwend...
 
...(wordt vervolgd)....

14 opmerkingen:

Supergoof zei

wat was het leuk hè,.....
Lief verhaal!
XX

Jane zei

Wat een prachtige quilts zijn jullie allemaal aan het maken. Fijn dat ik ze via het blog mag zien.

Marguerite zei

Wat mooi zeg!!!

Anoniem zei

Ik heb ook genoten van je verhaal en de foto's. Wat een hechte vriendschap! Groetjes Wilma

KijkDaarIs zei

Mooi he..zo'n dag ..wat zijn we bofferds zo met elkaar !!
XXX

Ineke zei

Weet je, het is zo leuk om jullie verslagen allemaal te lezen, zo anders maar toch ook weer hetzelfde.
Liefs, Ineke

Annelies zei

Mooi verhaal.

Joke zei

Fijne dag was het maar ik snap niet waarom die dagen zo kort zijn......

Willy zei

Een hele fijne dag die helaas te snel voorbij was. Het is ook weer nagenieten met jouw verhaal. Lieve groet,

Phyllis zei

Wat een lief verhaal, wat een mooie quilts en wat een gezelligheid, genieten!

Anny zei

Weet je wat zo leuk is? Dat jullie zo gul delen in al dat moois.

@nke zei

Inderdaad, wij zijn enorme bofferds.

Conny's-blog zei

Super gezellig weer en schitterende mooie dingen om te zien, geweldig hoor................liefs.Conny

Hobbyrita zei

Supermooie ongelooflijk ogende quilts laat je ons daar zien, de ene nog mooier dan de andere, maar zeker geen enkele moet onderdoen voor de andere! Wat een streling voor het oog, al dat mooie handwerk om van te genieten en jullie hadden weer een heerlijke dag samen, dat lees je zo tussen de regels door. En beer had vast leuk gezelschap aan de muisjes.
Grtjes, rita.