donderdag 4 augustus 2016

Koekje van eigen deeg...

Vandaag even geen borduur-,
 haak- of breiwerkjes.
 
Net als gisteren...
 
Er ligt er zelfs niet één in de buurt.
Stel dat ik in de verleiding kom om...
 
Nee, nee, nee... dat kan echt niet!
 
Waar ik dan mee bezig ben???
 
Met bakken, bakken en nog eens bakken.
 
En dat doe ik met héél veel plezier.
 
 
Gisteren werden er koekjes gebakken.
 
Geen mix, maar gewoon...
een koekje van eigen deeg.
 
 
Zelf alles afwegen.
 
Was wel een beetje spannend want ik heb
mijn basisrecept hiervoor een beetje aangepast.
 
 
Dit deeg hoeft niet vooraf in de koelkast.
 
Je kunt zo doorwerken
 en dat vind ik erg fijn.
 
Want ik zit een beetje in tijdnood...*Ü*...
 
Eigen schuld, dikke bult.
 
Daarom zijn er nu geen handwerkjes
in zicht die kunnen afleiden...*Ü*...
 
 
De koekjes zijn redelijk
in vorm gebleven.
 
De lijntjes nog steeds goed zichtbaar.
 
Erg fijn... want ze worden
vandaag of morgen nog gedecoreerd. 

 
Zo ziet mijn tafel er nu uit.
 
In de koektrommels zitten de koekjes
en schuimpjes...
...die heb ik gisteren ook gebakken.
 
Zo meteen ga ik een biscuit bakken.
Oudste dochter gaat daar morgen
een prachtige taart van maken.
 
Dit keer ook voor het eerst geen mix maar
gewoon helemaal zelf het beslag maken.
 
Spannend!!!
 
Waar al dat bakken voor is???
 
 
Zaterdag is de babyshower van onze jongste.
Samen met oudste dochter zorgen wij voor
een gezellige babyshower-tafel.


3 opmerkingen:

Truus zei

Wat een leuk idee en de koekjes van eigen deeg zien er heerlijk uit! Al geproefd??
Veel plezier zaterdag!
groetjes,Truus uit Drenthe

@nke zei

Fijne dag morgen oma☺️

Conny's-blog zei

Wat een leuk idee zeg, een gezellige dag bij je dochter...............liefs.Conny