vrijdag 24 februari 2017

CAL Hygge ... week 1 ...

Vorige week is deze CAL
officieel begonnen.

Maar mijn start was
niet helemaal Hygge... *Ü*....

Mijn proeflapje wilde niet
zoals ik dat graag zag.

Gelukkig ontdekte ik
in het weekend waar dat
aan lag.



Toen kon de pret beginnen.

Woensdag werd mijn Hyggedag...*Ü*...

De doos werd weer geopend
en de bolletjes kregen een plaatsje
op de keukentafel...

 
De eerste steekjes werden gehaakt.
 
Na een paar toeren vasten
kwam de eerste bobbelsteek.
 
Ik gebruik de bobbelsteek
zoals deze in de beschrijving staat
 met een hele kleine aanpassing.

 
Ze poppen zo mooi boven
de gehaakte ondergrond.
 
Ik haak met de
 Danish Mermaid Kit.
 
Prachtige kleuren...

 
Elke nieuwe rij is een
feestje op zich.
 
De tijd ging bijna ongemerkt voorbij.
 
Tussen het haken door
heb ik mega veel foto's gemaakt.
 
 
Dit is maar een heel
klein gedeelte daarvan.
 
Omdat het zo leuk is
om het ontstaan van deze
sjaal vast te leggen.

 
Zelfs de achterkant is mooi.
 
Deze sjaal moet eigenlijk
gevoerd worden...
 
Maar als het mij lukt om
de achterkant van het borduurwerk
 mooi te krijgen
kan het best zijn
 dat ik het zo laat.

 
En zo komen er steeds meer kleuren bij.
 
Hier wordt je toch helemaal
Hygge van...*Ü*...

 
Het mosgroen springt er
zo heerlijk uit.
 
Je hebt natuurlijk bobbels
en bobbels.
 
Omdat er verder in de sjaal
geen reliefsteken zijn
vind ik deze hoogte
precies goed.

 
Ze poppen iets op
maar vormen geen al te groot kontrast
met de rest van de sjaal.
 
Daar heeft de ontwerpster
van de sjaal goed over nagedacht.
 

En dan is het eerste patroon
 al weer af.

Terwijl ik druk met deel 1 bezig ben
is het tweede deel van de CAL
al weer vrijgegeven.

Maar dat zien jullie
een andere keer.

Fijn weekend...
xxx

21 opmerkingen:

Anita A zei

Hoi,
Wat ontzettend mooi en leuke kleuren !
Anita A

Truus zei

Mooi met deze ondergrondkleur die jij gebruikt.
Veel plezier met het volgende deel.
groetjes,Truus uit Drenthe

Marjan zei

Gezellig dat je ook bent begonnen! Wat heb je het netjes gehaakt. Je kleuren vind ik prachtig (krijg zelfs een beetje spijt dat ik er niet voor heb gekozen :-) en je fotoserie is schitterend. Op naar deel 2 *Ü*
Groetjes weer

Carin zei

Ik ben ook bijna klaar met deel 1, maar ik maak er ook 2. Is zo leuk om te doen. Die van jou is ook prachtig

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

Interesting stitch, fun and beautiful colours. What a great project!

Marja Rijnsburger zei

Dit gaat echt een hele mooie sjaal worden.
Zelf ben ik er nog niet aan begonnen, maar nu ik al die prachtige kleuren combinaties voorbij zie komen gaat het toch wel een beetje kriebelen.
Veel plezier met het haken van deel 2.
Groetjes Marja

Radka zei

You are making a wonderful job of it; the colours are looking great :-)
My kit is here, but no time at the moment to start.
xx

frameless mind zei

Wow, dit is echt wel héél mooi! Deze kleuren geven samen met de steek zo'n prachtig resultaat. Het lijkt me een plezier om hier mee bezig te zijn!
Groetjes, Liliane

Annelies zei

Wat ziet dat er mooi uit !

Dientje zei

Mooie reportage. Ik maak de Rainbow, maar heb niet zoveel foto's gemaakt. Is inderdaad leuk en ontspannend om te doen. Ik zet af toe ook wat op mijn blog, dientjes.blogspot.nl
Veel plezier. Dientje

Dientje zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Annelein zei

Groen en blauw zijn ook wel echt jou kleuren 😉

Annelein zei

Vind het maar knap wat je allemaal weer doet.

Annelein zei

En dat is het ook 😀

Annelein zei

Ik ben al even wezen "buurten"...

Anoniem zei

Wat is dit toch mooi!!! En die kleurtjes. Ik heb bewondering voor je, wanneer je dit kunt maken. Super. Groetjes Wilma

Hobbyrita zei

Prachtige kleuren zijn het en de bobbeltjes liggen er echt mooi bovenop! Dit wordt weer een sjaal om met trots te dragen!
Grtjes, rita.

Marthe Sneijers zei

Prachtig gehaakt hoor! Ik krijg mijn bobbeltjes niet mooi dik! Je schrijft dat je een aanpassing hebt gedaan aan de steek? Kan je mij laten weten wat je veranderd hebt? Ik ben al 2 maal herbegonnen :( ; Bedankt hoor!

Anoniem zei

Ik heb besloten niet mee te doen, maar o o o, wat jeuken mijn handen. Zeker als ik jouw prachtige resultaat zie.

Annelein zei

@ Martha,

De vaste voor en na de bobbel haak ik heel strak. Ik doe nog wel een paar dingen maar dat is lastig om goed op papier te zetten... Succes met het haakwerk... het komt vast goed...

Country Laura zei

Bellissima lavorazione e belli anche i colori scelti!
Ciao
Laura