maandag 20 februari 2017

Van bitterzoet naar zoet...

Vandaag had ik bezoek
van een lieve vriendin...*Ü*...
 
Ze had een bijzondere quilt
 mee genomen en zat daar liefdevol
lapjes voor aan elkaar te naaien.
 
Als vanzelf gingen mijn gedachten
vanavond naar een andere quilt...
 
 
Sinds vorig jaar augustus
heeft zij een plekje bij mij thuis gekregen.
 
Nog lang niet af...
... ook niet door mij gemaakt...
 
Maar zo kostbaar!!!
 
 
Gemaakt door een andere lieve vriendin...
waar ik veel te vroeg afscheid
 van heb moeten nemen.
 
Alles netjes bij elkaar gelegd
om zo in een verloren uurtje
wat steekjes te maken...
 
 
Prachtige lapjes met liefde en zorg
bij elkaar gekozen...
 
Er zijn zelfs een paar sterretjes
die geen plekje in het quiltje
hebben gekregen...
 
Ze liggen nu samen met het quiltje
en de stofjes in een mandje...

 
De eerst tijd toen de quilt hier was
heeft ze een weekje zo in de kamer gehangen...
 
Telkens als ik er naar keek gingen er
talloze herinneringen door mij heen...
 
En héééééél langzaam veranderde
het bitterzoet in zoet...


13 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Mooi!!!
Ik weet nog dat ze samen met haar zus stofjes kwam uitzoeken......en sávonds kreeg ik een foto van wat sterretjes ..ik kon niet wachten schreef ze !...;0))
Fijn dat deze mooie sterretjes bij jou zijn!
XXX

Wilma Kuin zei

Kostbaar!! We willen en kunnen ze zo niet missen.... Gelukkig dat wij ze mee mogen dragen in ons hart!
Wat fijn om deze sterretjes te mogen hebben...

Anoniem zei

Hele mooie herinneringen met verdriet. Prachtige stofjes. Groetjes Wilma

Happy Earl Grey zei

Wat een dierbare erfenis, koesteren en wellicht ooit eens afmaken, zodat jullie samen iets moois hebben gemaakt. Groetjes El

Evelyne zei

Mooie herinnering aan een dierbare vriendin!

Annelein zei

@ Anoniem,

zou je mij willen mailen op mckingatlivedotnl?

Annelies zei

Verdriet dat overgaat naar herinnering. Een lange weg.

Frédérique zei

wonderful, your patch is just amazing !

Ageeth Dorsman zei

Wanneer het diepe verdriet, dat altijd zal blijven, maar waar de scherpe randjes afgaan en je vooral glimlacht bij dierbare herinneringen, dan is het wellicht tijd om te doen, wat je vriendin zelf had willen doen... deze sterretjes samenvoegen tot een quiltje, waarin jouw en haar steekjes samenkomen. Tot die tijd... koesteren, dit liefdevolle aandenken.
Liefs van Ageeth.

Ineke zei

Het is prachtig dat jij er zorg voor draagt. Sterkte

BizarreQuilter zei

absolutely lovely quilt, and special sentiments

BezigeBijMirjam zei

Mooi dat je met deze quilt herinneringenhoudt aan een lieve vriendin.

frameless mind zei

Wat een ontroerend blogje. Zó mooi dat deze quilt jou is toevertrouwd en dat jij er zorg voor draagt!!
Groetjes, Liliane