vrijdag 24 maart 2017

Cal Hygge... deel 3

Deze week zijn dan toch
ook hier de eerste steekjes geborduurd
van dit mooi ontwerp.
 
 
Het is in het begin
een beetje zoeken naar
de juiste draadspanning.

 
En ook hoe ik
de steekjes ga borduren.

 
Er komen er ook nog wat meer
golflijntjes bij...*Ü*...
 
Die vind ik makkelijker
om te maken.

 
Het is leuk om te zien
hoe de sjaal steeds meer
vorm gaat krijgen.

 
Nu de koudwatervrees voorbij is
 blijven de andere randen
 vast niet meer lang leeg. 

 
Er zitten nu acht bollen in mijn sjaal.
 
Dacht ik eerst nog dat ik
tekort zou komen.
 
Dat blijkt nergens voor nodig.
 
Ik heb meer dan voldoende gehaakt
 om nog een extra rand toe te voegen...
 
Maar dat komt een volgende keer.
 
Geniet van het mooie lenteweer
en een fijn weekend...
 
xxx

4 opmerkingen:

Dientje zei

Leuk werk om te doen. Hoe heb je het borduurwerk gedaan? Ik borduurde eerst verticaal zoals ik ook op linnen doe, maar ben overgestapt op horizontaal. Vond dit mooier worden. De golfjes waren ook geen probleem, behalve de losheid van de steekjes. Daarom heb ik die een keer op nieuw gedaan. De draden nog niet afgehecht. Kijk eerst hoe het er uit ziet na het blocken. Fijne dag. Dientje.

Annelein zei

Hier ook nog geen draadjes afgewerkt. Ik ga voor een mooie achterkant zodat ik niet hoef te voeren. Nu alle streepjes achter verticaal. Straks borduren met streepjes achter horizontaal om te kijken of mijn sjaal hierdoor "langer" wordt. Komt vast in een volgend blogberichtje aan bod. Wel erg leuk om te doen.

Marjan zei

Leuk dat je begonnen bent met borduren, het ziet er mooi uit. Ik begrijp dat je de achterkant ook mooi regelmatig maakt: knap!!!
Bij mij is het niet netjes aan de achterkant, maar ik vind dat niet erg omdat mijn Hygge straks aan de wand komt te hangen. Goed excuus hé *Ü*
Groetjes weer

Het lieve leven... zei

echt heel mooi!!