dinsdag 22 augustus 2017

Doorrijgjes... deel I...

Als ik naar mijn borduurkistje kijk
dan krijg ik een heel opgeruimd gevoel.

 
De St. Gallen ligt er
netjes opgerold te wachten...

... te wachten totdat ik weet
wat ik ermee wil...



Komt er een zoompje langs of ga ik het inlijsten?
Ik heb een lichte voorkeur voor een zoompje.
 
Maar dat de lap helemaal af is...
... daar ben ik toch wel heel erg blij mee.

 
Aan boord zijn de laatste stopjes gemaakt.
 
In de kajuit, want zonder loeplamp
 wordt het een stuk lastiger... 
  
 
In een gezellig zuiderzeestadje...
...met het mooiste terras van Nederland
...vinden wijzelf
...*Ü*.... 
  
 
De middelste rand heb ik
voor het laatst bewaard.

En wat was het leuk  (klik) om te doen.

Maar toen...
... bij de middelste...

 
... eigenlijk de leukste...
... kwam de klad erin. 
 
Dat kwam door een ander lapje.
 
Het "Joppelapje".


 Na de ingewikkelde doorrijgjes
van de St. Gallen
wilde ik wel "even" wat anders.
 
Iets minder intensief.
 
En zo werd er thuis een beginnetje gemaakt
met dit prachtige patroon.
 
Maar zoals dat gaat...
...*Ü*...

 
Na het eerste doorrijgje
kon het tweede er ook nog wel bij... 
...én een derde.
 
En voor ik het wist was er
een hele rij af.
 
(wordt vervolgd) 

13 opmerkingen:

Happy Earl Grey zei

Wat schitterend gemaakt, heel mooi.
Groetjes El

Karen - Quilts...etc. zei

this piece is looking so pretty I love to see the progress on it

Annelies zei

Het ziet er allemaal prachtig uit !

Marja zei

Wat mooi allemaal! En je kistje ziet er erg opgeruimd uit.
Welk kleurnummer rood gebruik je? En wat is het nummer van de blauwe klos in je kistje?

Chookyblue...... zei

This is beautiful......

Willeke zei

Wat een prachtige lappen heb je gemaakt, mijn complimenten. Echt supergaaf.

Phebe and Jane zei

In het echt zijn ze nog mooier 😄

Ageeth Dorsman zei

Ik vind het prachtig, die secure, mooie doorrijgjes van jou! En je kistje is zo netjes...
Groetjes van Ageeth.

Quilting Moesje zei

Lijkt me heerlijk op t water in de kajuit met lapjes bezig zijn :o))

Anoniem zei

Lovely stitching.

Hobbyrita zei

Wat is dit mooi!!! Die stoplapjes vind ik prachtig, nog nooit gedaan, maar ook die andere lap met vakjes lijkt me leuk om te doen en verslavend, begrijp ik best, nog eentje, nog eentje... ook je breirol ziet er mooi maar moeilijk uit.
Grtjes, rita.

Conny's-blog zei

Dit is schitterend gemaakt zeg.........liefs.conny

Marijke zei

Wat prachtig weer Willeke. Kijkend naar de foto's geniet ik!