maandag 23 oktober 2017

Onder handen...

Laatst vroeg Truus,
een hele trouwe bloglezer,
of ik nog een borduurwerkje
 onder handen heb.
 
 
Die zijn er eigenlijk
een beetje te veel.
 
De afgelopen zomer
is er best veel gestopt...
 
... en al die stoplapjes zijn af.
 
 
Van twee moet ik alleen
de afwerking van de stof nog doen.
 
Ik hoop dat dit jaar nog af te krijgen.
 
Dus dat gaat wel goed...*Ü*...

 
Wat een beetje stil was blijven liggen
is deze lap.
 
Het begon allemaal zo goed!!!
 
De afwerking was bij deze lap
al een hele poos af.
 
Alleen de vakjes
hoefden nog maar een invulling.

 
Maar gaandeweg kwamen er
steeds meer vakjes met een "eigen" invulling.
 
Niet omdat de lap die Simone en Annelies
hebben samengesteld niet mooi zou zijn.
 
Het is een plaatje!!!
 
Maar soms moet je gewoon
 je eigen hart volgen...

 
En als ik eenmaal begin...
tja... dan ben ik niet te stoppen...*Ü*...
 
Zo werden de bovenste twee vakjes
heel braaf weer uitgehaald.
 
Daar komt straks één groot
 ontwerp voor in de plaats.
 
En het blauwe stopje dat je hierboven ziet...
...was eerst rood van kleur...
 
Tja... zo gaat dat soms bij mij...
(bloos)

 
Want toen de onderste helft van mijn lap
steeds meer blauw kreeg
kon de bovenkant natuurlijk
niet achter blijven...
 
...*Ü*...
 
 
Het onderste vakje krijgt
net als de bovenste
een hele eigen invulling.
 
Nog maar een paar vakjes te gaan...

 
En die knoopjes???
 
Dat is een emo-dingetje.
 
Opruimen (lees: dingen wegdoen)
 is niet mijn sterkste kant.
 
Maar vandaag ben ik opnieuw begonnen.
Ons huis groeit namelijk dicht.
 
Die knoopjes komen van een babypakje
wat ik ooit voor onze oudste heb gemaakt.
 
Eindelijk werd er afscheid genomen...
... maar die knoopjes... die mogen blijven...
 
...*Ü*...

10 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

it really is such a pretty piece - a lot of work went into this!

Marlien zei

Verslavend he!
Mijn vakjes gaan ook steeds meer hun eigen weg.

Anoniem zei

Dat is buitengewoon, bijzonder mooi!M.H.

Truus zei

Leuk dat je reageert op mijn vraag!
Heb de randjes eerst opgeslagen want de randen van Linen & Threads ligt ook al een poosje stil. Bij jou ook?
Je borduurwerk wordt mooi en veel plezier met het afmaken.
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Heerlijke lap om te zien en te maken, opruimen is heerlijk vooral als je het een jaar niet hebt gemist of ontdekt dat je niet eens wist dat je het had,mag het naar de kringloop .
Dan maak je er weer iemand blij mee .

Gr Odette.

Annie Kingma zei

Mooie vakjes lap.
Ik ben ook bij, en heb ook vakjes met eigen inbreng gemaakt.
Groetnis Annie

marga zei

Het ziet er geweldig mooi en leuk uit.
Succes.
Groeten
Marga

rina zei

Opruimen is hier ook wel een dingetje. Leuk dee om deze knoopjes op je mooie lap te verwerken.

Hilly Nicolay zei

Ben onze poes aan het borduren op een letterlap met kruissteek.
Ze wordt veel groter dan bedoeld:(
Ik haal het niet weer uit, ze betekend veel voor me dus ze mag wat groter:)

Wat maak jij mooie dingen!

kaneeltje zei

Wat leuk dat je die knoopjes erin verwerkt, een mooie herinnering !