zondag 28 januari 2018

Digitale steekjes...

Ik ben geveld door
een behoorlijke verkoudheid.
 
Er wordt hier dan ook heel
veel gehoest en gesnotterd...
 
Gisteren was het zelfs zo erg
dat er geen steekjes werden gezet.
 
Dat wil zeggen... geen borduursteek.
 
Maar wel andere steekjes...
digitale steekjes...*Ü*...
 
 
Sinds dit berichtje (klik) over mijn
ABC lap van Mariska uit 1900
ben ik op de laptop aan de slag gegaan
met het tekenen van het onderste gedeelte.
 
Heel vroeg in de ochtend zat ik gisteren
beneden de laatste wijzigingen aan te brengen.
 
In de vakjes komen nog stopjes
of andere vakvullingen.
 
Maar dat is iets voor later.
 

Kijk... zo ziet het oorspronkelijke
patroon eruit...
 
Van borduren kwam gisteren niets.
Mijn hoofd lijkt wel van blubber...
...*Ü*...
 
Straks maar eens kijken of het
nu wel lukt een beginnetje te maken.
 
Wie het vorig berichtje over Mariska
heeft gelezen zal zich wel afvragen
waarom ik nog geen foto's heb laten
zien van mijn huswif (klik)?
 
Die zou ik toch eerst afmaken?
 
 
Ja... dat was ook de bedoeling...
maar mijn naaimachine heeft kuren.
 
Volgens een meneer,
 die er alles van weet,
komt het door het verkeerd inrijgen
 van de onderdraad.
 
Maar ik heb nog niet genoeg puf om
dat uit te gaan proberen.
 
Dus mag ik van mijzelf straks
wat steekjes gaan borduren.
 
Fijne zondag allemaal!!!


6 opmerkingen:

Annelies zei

Beterschap ! Digitaal borduren kan heel verslavend zijn !

Anoniem zei

Beterschap van uit Portugal digitaal❤️

Crafts 'n' Skills zei

Hé bah.. wat vervelend dat je je niet lekker genoeg voelt jezelf wat op te vrolijken met een handwerk :o( Beterschap gewenst!

Ineke zei

Beterschap!

Truus zei

Beterschap voor jou! 🌷
Geen idee hoe je digitale steekjes zet maar het ziet er goed uit.
Vervelend dat je naaimachine niet doet wat jij wilt.
Rustige dag en hoop dat je gauw weer zin hebt om wat te doen.
groetjes, Truus uit Drenthe

Muggensteekjes zei

Oooh wat een mooi patroon is dit. Wie weet begin ik zelf ook weer met zoiets. Na de 'Antoinette' heb ik de smaak te pakken.
Wens je heel veel beterschap!
Groetjes, Ingrid.