woensdag 21 februari 2018

Wat zou er in zitten...

Van dit koffertje word ik
 zo blij.
 
Dat rood met die witte stippen...
het is een vrolijk gezicht.
 
 
Het was nog even spannend of ze ook
met mij mee naar huis zou mogen...
 
Vorig jaar juni volgde ik
 een poppenworkshop van Ineke Gray,
 bij Atelier Niels Holgersson.
 
Na binnenkomst mocht je alvast
het koffertje uitkiezen voor je pop.
 
Toen ik aan de beurt was
stond ze er nog...*Ü*...
 
 
Het koffertje werd gevuld....
...met een heel klein lief popje...
...*Ü*...  
 
Tenminste.... ik vind haar heel erg lief...
...*Ü*...
 
 
Het was hard werken tijdens de workshop
en de pop was nog lang niet af.
 
De kleertjes moesten nog gemaakt
en de voetjes nog vastgezet.

 
Kijk alles ligt keurig bij elkaar.
Zelfs de wol voor de staartjes...*Ü*... 
 
 
Dit schattige setje heb ik gekocht.
Het is een nachthemdje met mutsje...
 
Het is prachtig versierd.
 
 
Zo kun je het iets beter zien.
Het is allemaal zo klein...

 
Zo in een zomers zonnetje
is het heerlijk om hier aan te werken.
 
Hmmmm.... ik hoorde gisteren dat
er is vorst voorspeld.
Zou ik daarom zo'n zin hebben
in een zomers blogje??? 

 
Deze poppenmama vind dat
het tijd wordt voor de eerste kleertjes.
 
Ondanks de warmte kwam er een
wollen onderbroekje...*Ü*...
 
 
Als de zon wat is verdwenen
wil popje haar nachthemdje
graag aan.
 
Ze krijgt het wat koud
wanneer de warme zonnestralen
haar lijfje niet meer kunnen verwarmen.

 
Ik werk stug door.
De voetjes komen ook af.
 
 
De kleertjes???
Nee... die zijn nog steeds niet af...
 
Er wordt hier momenteel veel gebreid,
voor een heel lief klein meisje.
 
Maar daarna gaat deze poppenmama
weer verder met dit poppenkind...
 
...*Ü*...

25 opmerkingen:

Judith zei

Iels holgerson, dat is echt jaren geleden dat ik daar was. Wat leuk om daar een workshop te volgen. Je popje is een schatje!

Annelein zei

Dank je. Ik was er ook meer dan 25 jaar niet geweest 😉. Het was wel erg gezellig om daar weer een keertje te zijn.

Supergoof zei

Ze is zooooooooooooooooo LIEF!
:o)

Marjan zei

Wat een lief koffertje! Alleen al daarom zou je een workshop volgen ☺️.
Het popje is natuurlijk ook een schatje. Leuk om daarvoor kleertjes te breien, maar die spelden in haar polsje...au!😉

Hilly Nicolay zei

Dit is super leuk.

Martine zei

Wat een lieverd heb je gemaakt. Leuk he zo'n workshop van Ineke.

Annelein zei

😊

Annelein zei

Was haar voetje 😉

Annelein zei

Dank je

Annelein zei

Heel erg leuk en gezellig...

Annelies zei

Wat is dit leuk !! Ik smelt helemaal.

Anoniem zei

Wat een lief popje en heerlijk om dit af te maken.
Heeft ze ook een naam?
Op de site zijn helaas geen cursussen geplant voor het maken van dit popje.

Gr Pien

Dientje zei

Wat een schattig geheel. Echt een knuffeltjes. Arm ding, geef haar gauw kleertjes. Gr. Dientje

Truus zei

Wat een dotje is ze geworden!
Gelukkig heb je al een nachthemdje voor haar en dat mutsje is mooi.
Succes met breien voor je schatten.
Zonnige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelein zei

😊

Annelein zei

Het popje heeft nog geen naam. De poppenworkshops van Ineke worden in hoogte van de pop aangegeven. Deze was iets van 20 cm.

Annelein zei

Ja he, vind ik ook 😉

Annelein zei

Dank je Truus.... Wordt vervolgd 😀

Het lieve leven... zei

echt heel mooi...ik hou van deze popjes én het koffertje!

Conny's-blog zei

Wat een schattig geheel, koffertje en dat popje.
Nu haar kleertjes nog ben benieuwd.................liefs.Conny

Anny zei

Lief!

Ineke zei

Wat een lief poppetje!

kaneeltje zei

Wat is ze mooi! En dat stippenkoffertje maakt het geheel zo vrolijk.

Ageeth Dorsman zei

Ach.... wat is ze mooi, en lief, en schattig, en zo prachtig aangekleed!!! Ik smelt helemaal :). Het gaat hoog op mijn handwerk-bucketlist om ooit nog eens zo'n popje te maken. Je hebt het zo netjes gedaan, en het is te zien, dat je hart erin ligt,
Groetjes van Ageeth.

Crafts 'n' Skills zei

Wat een alleraardigst leuk pakket is dit zeg! Geweldig gewoon.
Lijkt me heerlijk om voor dit lieve kleine popje in de weer te zijn.