zaterdag 28 april 2018

Rood en blauw...freebie...

Met de SAL's die ik volg lig ik
keurig op schema.

Omdat in deze week Koningsdag 
voor het weekend valt
leek het mij leuk om iets kleins
uit te zoeken om te borduren.

Iets wat in een weekend
af kan zijn.


Het werd uiteindelijk
iets minder klein dan bedoeld...*Ü*..
Het is een freebie (klik)
van Sigrid Eckel,
van Feine Stickkunst Hinterland.

Ik zag het donderdagavond
bij Jeanny (klik)...
... zo mooi...
Het merklapje draagt de naam
Ella Mocker, 1909.

Het is ongeveer 150 x 150 kruisjes groot.


Stof, garen en naald werden snel gepakt
en nog diezelfde avond
de eerste steekjes gezet.

Op Koningsdag bleven wij thuis.

Er konden dus heel wat kruisjes
worden gemaakt.

En zo komt het dat ik op dit moment
al een zo goed als een half merklapje af heb.

 

Ons weekend duurt tot en met maandag,
dus met een beetje geluk
komt het lapje helemaal af!

Fijn weekend allemaal!!!

XXX

9 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Ja een mooi borduur werkje en je gaat zo snel zeg.........liefs.conny

Truus zei

Heb het patroontje ook en wat ga je snel!
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Ineke zei

Wat ga jij snel zeg, vind het een prachtig patroon. Denk dat ik deze freebie maar ga bewaren. Heb trouwens ook een borduur-lapje naast mij op de bank, maar heb zoiets als "drempelvrees"
Ben een beetje huiverig om te beginnen, ben niet zo'n ster in borduren, maar vind het zo mooi, dat ik van alles heb liggen boven in mijn ateliertje.
Fijne zondag

Jeanny zei

Heerlijk patroontje hé, laat zich snel borduren!

Annelein zei

Soms helpt alleen een sprong in het diepe. Het haat je vast lukken. 😊

Annelein zei

Superleuk!

Annelein zei

Is ook echt wel iets voor jou 😊

Annelein zei

Twee extra dagen doen wonderen 😀

Guusje, zei

Wat een mooi patroon en wat heb je al veel gedaan. Ik denk dat je het morgen wel afhebt.