donderdag 17 mei 2018

Zomerquilt...

Gisteren mochten de lapjes
 mee naar de bee...
 
... er werd getekend
en geknipt...
 
... en zo waar ook nog gepatched...
 
 
Voor het eerst zonder kartonnetjes.
 
En ik moet zeggen... ik ben verkocht.
Wat werkt dat fijn! 
 
 
Het bovenste bloemetje,
die met de bloemetjesstof,
is het eerste van mijn nieuwste quilt.
 
 
Daarna kwam het
onderste bloemetje erbij.
 
En omdat het zo leuk is
werd vanmorgen hééééél vroeg
aan het gestreept bloemetje geprikt.
 
 
Dit blauwe ruitje
kon ik ook niet weerstaan.
 
 
Ik vind het fijn om de witte rand
eerst helemaal aan elkaar te zetten.
 
Daarna zet ik het, in één keer,
 aan het bloemetje vast. 
 
 
De bloemetjes in de volgorde
waarin ze zijn gemaakt... 
 
 
Het stofje in het midden vind ik zo leuk
dat ik vandaag of morgen
nog even op de fiets spring
om te kijken of ze
hier nog meer van hebben...*Ü*...
 
 
Zo'n streepje vind ik best wel spannend...
... maar het is helemaal goed gekomen.
 
 
Het hartje van de blauwe ruit
komt van al weer zo'n lief lapje.
 
Op de foto hieronder kun je hem
wat beter zien...
 
 
En zo...
 met vier bloemen bij elkaar...
kun je toch echt wel spreken van
een serieus begin van een nieuw quilt.
 
...*Ü*... 
 
 
En dit is nog maar één van de ideeen
die in mijn hoofd rondspringen...
 
Fijne dag allemaal!!!


17 opmerkingen:

Annie Kingma zei

Prachtig, ga het ook eens zonder de kartonnetjes proberen. Mooi uitgelegd
Groetnis Annie

Annelies zei

Wat wordt dit leuk ! Lekker fris en toch rustig.

Esther van Lange zei

O wat leuk. Ik ben dit jaar begonnen met quilten. Het paper piecing vind ik leuk om te doen. Ben benieuwd naar je verdere vorderingen.

Karen - Quilts...etc. zei

always love hexagons!

Ageeth Dorsman zei

Heel lief, mooi en fris, een quiltje in deze lieve stofjes en kleurtjes! Hexagonnetjes zijn er zo geschikt voor en het is een echt zomerwerkje; geniet ervan!
Groetjes van Ageeth.

Anoniem zei

Heerlijk werken met de stempeltjes ,had altijd een hekel aan hexaconnen door die kartonnetjes zo’n gepruts .
Nu ben ik helemaal om door die stempels .

Gr Odette

Chookyblue...... zei

I do love the colours in the new quilt.... .. Enjoy....

Dientje zei

Wat fris en zomers. Prachtige stoffen. Ook het wit doet het goed. Kan niet wachten tot het eindresultaat. Gr. Dientje

Ineke zei

Hexagonnen op deze manier naaien gaat best snel. Mooie stofjes gebruik je!
Fijn Pinksterweekend

Marjan zei

Geweldig mooi zeg... wat een prachtstofjes...
Werkt fijn hè, zonder kartonnetjes! Doe ik ook!

Wilma Kuin zei

Super!! Is ook heerlijk om ze te naaien. Lekker zonder de papiertjes. Ik moet eerst mijn hexjes afmaken met kartonnetjes en mag daarna weer verder zinder

KijkDaarIs zei

met of zonder kartonnetjes I love Hexies !!!

BezigeBijMirjam zei

Erg leuk Hoor! Echt jouw kleurtjes. 🤗

Anne Marieke zei

Wat een mooie hexagonblokjes. Je werkt keurig. Heerlijk om te zien.
Bedankt voor je leuke commentaar op mijn blogje. Ik zie dat je Dear Jane wel al als borduurpatroon hebt :)

Truus zei

Dit wordt een prachtige quilt met deze kleuren. Ze doen mij denken aan de zee en zomer aan het strand.
Na de eerste keer met kartonnetjes ben ik jaren geleden al over gegaan op gewoon aan elkaar naaien ondanks de vele kritiek die ik toen kreeg.
Gezellige Pinksterdagen
groetjes, Truus uit Drenthe

Het lieve leven... zei

Superleuk zeg...echt zomers!!

Annelein zei

@Truus, leuk dat jij het gemak van het werken zonder kartonnen al veel eerder hebt ontdekt. Iemand moet de eerste zijn geweest.