zaterdag 30 juni 2018

Zomerquilt... deel 3...

De zomerquilt groeit en groeit.


Het blauwe stofje laat de bloemetjes
zo mooi uitkomen.

Schreef ik in een vorig blogje (klik) 
dat ik niet zeker wist of ik genoeg
stof zou hebben...

Na een bezoekje aan de stofwinkel
heb ik voorlopig meer dan genoeg
... *Ü*...


De bloemetjes krijgen één voor één
een blauwe rand.


Met het patchen zonder kartonnetjes
ontstaat er vanzelf een andere "hobby"...

Strijken... daarbij de zoompjes
 om en om vouwen.

Waarbij ik mij afvraag of het een "hobby" is
of meer een noodzakelijk kwaad... *Ü*...


Het nadeel van dat strijken is
 dat het allemaal erg plat wordt...

... maar ik hoop dat ik er tijdens 
het quilten veel plezier van heb.


Terwijl er nieuwe bloemetjes worden gemaakt
hangt dit aan een kast in de kamer.

Omdat ik er zo blij van wordt.


Dit is het eerste quiltje
waarbij de bloemen heel zorgvuldig
worden getekend en geknipt.

Het vraagt wat meer stof
maar ik ben erg blij
met het resultaat.


Dankzij het mooie weer
worden er heel wat steekjes
buiten in de tuin gemaakt.


Ik werk met deze quilt
graag in rijen.

Dat is buiten mijn comfortzone...
maar het bevalt goed.


Zo kun je het resultaat van al mijn 
noeste strijkwerk goed zien.

En ook dat gaat mij steeds gemakkelijker af.

Als je het patroon eenmaal herkent
dan kan het eigenlijk niet meer mis gaan.


En dan zitten de eerste twee rijen 
aan elkaar.


De derde rij volgt ook al
heel snel.

Nieuwe bloemen zijn al weer gemaakt.

Wat zou het leuk zijn als er vandaag
weer een rij bij kan komen.

Fijn weekend allemaal!!!

xxx

11 opmerkingen:

AnitaA zei

Hij wordt mooi, vrolijke kleuren ook!
Groetjes AnitaA

Wilma Kuin zei

PRACHTIG!

Karen - Quilts...etc. zei

it is very pretty I have thought to go back to marking on the fabric and not use the papers

Phebe and Jane zei

Mooi!!!

Annie Kingma zei

Heel mooi en vrolijk.
Groetnis Annie

Marjan zei

Wordt echt schitterend!!

BezigeBijMirjam zei

Zo fris, vrolijk, mooi! En keurig gestreken!😉🤗

Annelies zei

Het moet heerlijk zijn aan dit quiltje te werken !

Hilly Nicolay zei

Wat lijkt me dit leuk om te doen.
Het wordt prachtig.

Ageeth Dorsman zei

Ik kan me heel goed indenken, dat je de quilt-in-wording ergens goed in het zicht hangt, want wat is het nu al een plaatje! Supermooi in deze kleurtjes, helemaal zomers.
Groetjes van Ageeth.

Quilting Moesje zei

Zeker om blij van te worden :o))
Mooi de kleurtjes en verschillende lapjes bij elkaar !