maandag 23 maart 2009

SAL Little House Neighborhood...

Vandaag de tweede update van de SAL. Stich A Long of beter gezegd, samen borduren. Mijn vriendin vroeg wat betekent dat toch, SAL? Ongemerkt hebben we ons eigen vakjargon waar een buitenstaander gaan touw aan vast kan knopen.


Dit is het werk van Els. Het huisje heeft gezelschap gekregen.


Dit is mijn resultaat tot nu toe. Gisteren ben ik begonnen met Little House Neighborhood. Vol enthousiasme begon ik te borduren. In de linker bovenkant beginnen leek een goed idee. Toen ik bijna bij het midden was kwam ik erachter dat ik niet alleen had moeten meten, maar ook had moeten tellen. Het kwam niet uit zoals verwacht...

Maar, om al meteen met uithalen te beginnen. Nee, daar had ik geen zin in. Dan toch maar beginnen in het midden van het borduurwerk. In dit geval met de boom. De boom zelf ging prima. Toen de blaadjes. Die zijn toch groen op het voorbeeld? Waarom wordt in het patroon dan grijs aangegeven? Dat ga ik dus eerst maar eens uitzoeken...

Dus... dan maar verder met het rode huis. Heerlijk om te borduren. Hele vlakken tegelijk. Wel gaat er erg veel tijd in zitten. Onvoorstelbaar hoeveel kruisjes er in één huis zitten. Het zijn er rond de 2200.

Mijn doel is om deze week in ieder geval het huis af te krijgen. Nu nog kijken of het lukt...

Evelyne is nog op stoffenjacht. Zodra ze geslaagd is kan zij aan de slag.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Je hebt die 2200 toch niet zitten tellen zeker? ;-)

Ondanks dat het niet helemaal uit komt kan ik je wel zeggen dat ik het er erg netjes uit vind zien.

Succes er verder mee!

Annelies zei

Een erg mooi patroon. Veel plezier ermee.

Debby zei

Dit is een mooi patroon. Het was ook een van mijn favoriete merken toen ik nog borduurde. Op mijn blog heb ik rechts een diavoorstelling gemaakt van een selectie van wat ik heb gemaakt. Misschien vindt je het leuk om te kijken?

Groetjes Debby,
www.quiltstyle.blogspot.com
PS: je foto's zijn mooi belicht en duidelijk.

Anoniem zei

Leuk patroon is dit. Zal voor je duimen dat de rest wel uit komt.Uithalen is naar.

Ineke Pluim zei

Wat maak je toch mooie dingen! Kijk je nog even op mijn blog!
Nice surprice for you!
Groetjes,
Ineke

Anoniem zei

Een heel mooi borduurpatroon er gaan wel wat uurtjes in zitten, veel borduurplezier.

Anoniem zei

Hoi,
Ik vind de patronen van Little House Needleworks schitterend. Deze ook... Maar ja ik heb nog heel veel liggen om te borduren... Ik volg je SAL!
Fijne avond!